Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Holder på å utvikle en hjemmeside hvor man kan søke blant tusenvis av matvarer og få opp prisen fra forskjellige matvarekjeder. For eksempel at Tine økologisk melk koster 16.90 hos Meny, 15.80 hos Rema, 17.40 hos Ica og 16.00 kr hos Bunnpris. Eller at fullkorngrøt frukt fra Nestle koster 23 kr hos Rema, men 30.90 kr hos Ica. Noen som tror at en slik hjemmeside kunne vært nyttig? Noen som vet om en slik side finnes fra før? Andre tilbakemeldinger? Hadde vært artig å høre hva dere synes.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Vet ikke om det finnes fra før, men JA! det hadde nok vært nyttig! I trange perioder (som vi alle har innimellom) kan det være greit å sjekke pris når man skriver handleliste f.eks. Her jeg bor har jeg både Coop Extra, Kiwi, Rema og Bunnpris i gangavstand, alle ligger i klynge. Så å handle litt her og litt der hadde ikke gjort meg noe Om du bestemmer deg for en slik side, vær så snill og legg ut link her inne da!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Jeg vet ikke hvor mye jeg ville hatt bruk for en sånn side. Jeg kjører jo ikke forbi Kiwi og Meny for å handle 1 kr billigere på Rimi. Det jeg lurer på er hvordan du skal klare å holde siden oppdatert, om du skal ha med tilbudspriser og - varer, og eventuelle lokale forskjeller.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Takk for positiv tilbakemelding! Var redd det bare var meg i hele Norge som kunne tenke meg å handle litt her og litt der, eller hvertfall vite om en ting faktisk var på tilbud eller om det bare var lokkepris. HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Jeg er usikker på om det faktisk finnes lokale forskjeller blant kjedene i Norge. Det ser ut til at en vare på Rema koster det samme i Oslo som på Stokmarknes, så lenge den ikke er på tilbud. Det er en utfordring å holde siden oppdatert, men jeg tror jeg har løst det problemet nogenlunde, og jeg tenkte å oppgi både siste pris som fantes, og et historisk gjennomsnitt, og da ville man jo sett om det bare var et midlertidig tilbud. HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #6 Skrevet 5. mars 2011 Om du ikke har gode samarbeidsavtaler med matvarekjedene for å få tilgang til prisdatabasene deres så vil en slik side være kul umulig å vedlikeholde.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Blir nok mye oppdatering på deg da butikkene justerer priser 120-200 varer hver uke!
Gjøkeredet③ Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 Jeg ville elsket en sånn nettside! Lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #9 Skrevet 5. mars 2011 Jeg hadde ikke brukt det har rett og slett ikke tid til det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #10 Skrevet 5. mars 2011 Jeg har fulgt en god del matvarepriser nå en stund og jeg må si at jeg er overrasket over hvor få som endrer seg. Jeg hadde trodd at det skulle variere mye mer. Men det kan jo også være forskjellig fra kjede til kjede. Ser ut som ICA oftere oppdaterer enn REMA for eksempel. Men ja, løsningen på oppdateringene er en del av "forretningshemmeligheten" - jeg har ikke tenkt å springe daglig rundt i alle butikkene med kulepenn og notatblokk ... HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #11 Skrevet 5. mars 2011 Jeg pleier kjøpe mye datovarer og varer som er på halv pris av andre grunner så for meg hadde en slik side vært helt uinteressant.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #12 Skrevet 5. mars 2011 Hadde vært veldig spennende med en sånn side, hadde også vært morsomt om hu kunne fått med hvor mye man vil spare ved fks og handle på coop obs som medlem i forhold til og fks handle på kiwi og joker og slikt med trumf og andre slike medlemskort man kan ha;) Jeg er veldig for og spare mest mulig når jeg handler, prøver ut en del first price og om det smaker godt kjøper vi det i steden for fks gilde og slikt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #13 Skrevet 5. mars 2011 men og om det er tilbud, det er jo fks til og sjekke nettsidene til de forskjellige, og de reklamerer jo på tv og man får jo reklame i posten når fks ica eller obs har tilbud.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #14 Skrevet 5. mars 2011 Du må ha en veldig god søkefunksjon med muligheter for sammenligning av enkeltvarer og også hele handlelister i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #15 Skrevet 5. mars 2011 Ja - og så er tilbudsweb.no en grei nettside for tilbudsaviser HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #16 Skrevet 5. mars 2011 Forbrukerrådet vil la folk sjekke matpriser hjemmefra - http://www.nationen.no/2011/02/21/norsk_mat/matmaktutvalget/forbrukerradet/randi_flesland/6465324/
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #17 Skrevet 5. mars 2011 Jøss! Det var interessant! Takk for link! HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #18 Skrevet 5. mars 2011 Perfect! Her handler vi ofte bare billige merker, så jeg vil gjerne lese på en slik nettside:)))))
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #19 Skrevet 5. mars 2011 Jeg hadde også satt pris på en slik side. Kanskje hatt en slags kalkulator også, der en kan taste inn de varene en vil ha og få det totale beløpet...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #20 Skrevet 5. mars 2011 Hun spør jo om siden ville væe nyttig, ikke om hvor ofte HUN må oppdatere siden sin eller hvodan. Ja, tror siden din ville vært kjempe bra jeg: )
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #21 Skrevet 5. mars 2011 Det stod nylig i VG at de skulle utvikle et slikt verktøy. Så vet ikke om jeg hadde giddet å ha gjort det selv da.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #22 Skrevet 5. mars 2011 Hvor ofte siden oppdateres er jo det som avgjør om den vil være nyttig da...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #23 Skrevet 5. mars 2011 Jeg lurer på om du har fritidproblemer? Eller skal dette bli jobben din?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #24 Skrevet 5. mars 2011 Hehe - nei jeg har allerede en godt betalt fulltidsjobb. Heldigvis. Men jeg liker å programmere, og i de tre ukene før jeg fødte sønnen min og jeg var i permisjon måtte jeg ha et prosjekt. Valgte meg dette prosjektet for å lære bedre å programmere med Django webframework. Om det blir noe av eller ikke får vi se. Hvis jeg får VG eller forbrukerrådet som "konkurrent" blir det hvertfall ikke noe av - men da har jeg iallefall lært meg en god del mer data. Med samme begrunnelse lurer jeg på om det hele egentlig skulle vært en iPhone app, fordi jeg ikke kan programmere app'er enda, og det hadde vært kjekt å lære seg. Fritidsproblemer? Jeg programmerer på fritiden, andre strikker eller baker. Noen hobbyer må vi vel alle ha?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå