Gå til innhold

Endelig kom jenta vår! =D Fødselshistorie (lang!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Februargullet vårt bestemte seg for å henge såpass lenge i magen at det ble marsbaby på oss. 11 dager over termin, 1.mars kl 00.10 kom jenta vår til verden.

Etter mange uker med kynnere og regelmessige rier som kom og forsvant så startet mandagen likedan. Syntes de var litt sterkere enn ellers og kom veldig regelmessig hvert 4. minutt så kontaktet føden og snakket litt med jordmor. Skulle komme inn når det tok seg mere opp og jeg fikk mere smerter. Jeg tenkte det var nok en dag med lurerier så sendte samboer på jobb og jenta i barnehagen. Og skulle vise seg at jeg hadde rett. Etter et par timer så forsvant riene så og si heeelt. Kanskje en svak ri hvert 15.-20. minutt. Suuuperskuffa ringte jeg samboer og grein og greier, hehe litt lei kanskje..

Dagen gikk, ringte føden og fortalte at det hadde dabbet helt av, jordmor hadde stor tro på at de kom sikkert snart tilbake, men det trodde ikke jeg noe på :P

Ettermiddagen gikk og i sekstida tok det seg plutselig veldig opp, men tenkte det var enda lenge til vi måtte på sykehuset. Ringte mamma og sa hun kunne ordne seg med flybillett og komme når hun ville for nå ville det skje noe. Hun tok fly bare noen timer senere og da fikk jeg den smarte ideen at vi kunne like gjerne vente på henne før vi dro, så slapp vi å ordne annen barnevakt i tillegg. Tror ikke jeg tenkte veldig logisk. Men jeg hadde laget meg en egen bane i stua og inn til kjøkkenet som jeg gikk og gikk for hver rie, det var så inni h****** vondt! Var det eneste som fungerte så ville ikke bryte mønsteret tror jeg.

Klokka ble 22.30 og da var det ikke lenge til mamma var her men da skjønte jeg at vi skulle allerede vært på sykehuset. Nå var det virkelig sterke rier og fikk stor trang til å gå på do. Satt meg ned og masse blod og slim kom ut, og med ett hadde jeg pressrier!!! Trodde jeg skulle besvime i smerter. Samboer som skulle hente mamma på togstasjonen(tok tog fra flyplassen) forstod at det kunne han ikke, heiv seg over telefon, fikk naboen til å hente mamma mens han hjalp meg å bytte klær, og hjalp meg ut i bilen. Men en gang mamma og naboen kom opp oppkjørselen kjørte vi avgårde fort som fy..

Turen i bilen var forferdelig(45 min kjøring til a-hus). Men det var godt å sitte når pressriene kom, vanskelig å føde når du sitter på babyen, heh.. Kjørte til akuttmottaket, samboer hentet rullestol til meg men jeg klarte IKKE å komme meg ut av bilen. Helt klin umulig!!! Så plutselig gikk vannet, og med ett klarte jeg å hoppe opp og sette meg i rullestolen. Klokken var nå 00.00 og vi kom inn på sykehuset. En vakt hjalp oss med veien opp til føden.

Ble tatt imot, fikk komme på rommet vårt som de hadde gjort klart. Jordmor og samober kledde av meg mens jeg pustet meg gjennom en rie. Hun spurte om jeg ville tisse før hun undersøkte meg, så jeg gikk på do, rakk å tisse litt, reiste med opp, kjente at en ny rie kom. Jeg ropte alt jeg hadde samtidig som jeg kjente at ett HODE kom ut mellom beina på meg! Jordmor fikk det travelt gitt! Fikk hjulpet meg opp i senga og på neste rie så kom jenta vår ut, 10 min etter ankomst til sykehuset!! Helt uvirkelig! 4230g og 52cm var snuppa vår og selvfølgelig helt perfekt!!

Jordmor sa dette var det man kunne kalle en naturlig fødsel, haha..

Takk gud for at vi rakk fram sier jeg bare. Ikke alltid så lett å høre på kroppen sin etter så mye lurerier i ukene i forveien. I tillegg var jeg i sånn tåke at jeg skjønte rett og slett ikke at vi skulle dratt til sykehuset leeenge før (forrige fødsel tok nesten 1 døgn).

MEN, nå er vi hjemme og bare koser oss masse og nyter tilværelsen =D

Lykke til alle sammen, fødestøv sendes til alle som ønsker det! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann, gikk fort i svingene på slutten der ja :) Gratulerer såå mye :D

Skrevet

hjelpes, for et drama :))) veldig bra det gikk så fint likevel! masse lykke til:)

Skrevet

hihi :) spennende!!

gratulerer!

tar imot det fødestøvet. takk :D

Skrevet

For et drama :)) hehe! Godt å høre alt gikk bra :)) gratulerer så masse med veslejenta <3

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta:0) godt du rakk sykehuset,lykke til.

Takk for fødestøv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...