Gå til innhold

størrelse på lilletroll i uke 35


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har vært på ultralyd og fikk beskjed om at frøkena er liten, hun veier ca 2000 g.. er det lite? syns det er så dumt når de driver med prosent regning på størrelsen, jeg er av typen som blir skikkelig bekymret og klarer ikke å slappe av nå. mannen sier jo jeg skal ta det med ro og at selvfølgelig er det forskjell på størrelser.. men nå har jeg sjekka litt opp og på forskjellige sider står det at babyen skal/kan veie ca 2700??

 

noe som kan berolige meg litt :P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare tatt det HELT med ro hvis jeg var deg. Så lenge det er liv i magen, god hjertelyd på baby og at du har det bra, er ikke disse målingene det du skal tenke noe særlig på.

 

Overlege skremte livet av mannen min og meg da vi skulle ha første jenta vår. 1 mnd før termin var jeg på sen UL pga seteleie. Da målte de i vei, "alt det de måler" og vi fikk beskjed om at det var en kjempebaby inne i magen min. Legen estimerte baby til å være 4,6 - 4,8 kilo 1 mnd før termin, og at hun sikkert kom til å bikke 5,5 før fødsel. Skrekk og gru tenkte jeg, siden han ville tvinge meg til å føde "normal" på tross av seteleie!!!

 

Så, da jenta kom, som stjernekikker, fød på normal vis, på eksakt termindato, veide hun 3700 og var 53 cm lang. De bommet med andre ord nesten 2 kilo!!! Det er jo nesten en hel baby det! Ingen hadde noen god forklaring på hvorfor....

Men, det aner meg, at siden hun har arvet mors lange ben, var det målingen fra hofte til kne som satte dem litt ut av spill.... men alvorlig talt, 2 kilo er jo litt i drøyeste laget....

 

Lykke til, dette er sikkert helt topp, om en uke eller 3 er sikkert alt "normalt igjen" - bare pass på og spise normal, og legg på det litt hver ke. Legger du på deg, legger babyen på seg :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar =) klarte å slå det litt i fra meg nå. jeg kjenner maaasse liv i magen så hun virker som en aktiv liten frøken :P

ja, har en venninde som fikk beskjed om barnet var ca 3500 gram, han kom ut over 5 kilo så de kan virkelig ta feil gitt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv i begynnelsen av uke 35.

Var på vesktkontroll nylig og lille jenta veide da ca 2100..i underkant av 25 percentil.

I følge legen (og vekstkontrollskjema) er jo dette helt normalt:) Noen babyer er større og andre litt mindre! Dessuten kjenner jeg flere som har født babyer som veier både 2 kg og under ved fødsel og alt står bare bra til med de! Tenk at vi har enda 5 uker igjen!!

Med andre ord du har nok ingenting å bekymre deg for:)

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...