Gå til innhold

Fjern anonym knappen!


♥♥Bea♥♥PGD 2011

Anbefalte innlegg

Er nylig begynt denne adopsjonsprosessen, sendt søknad til InorAdopt og bestemt oss for land. Vi sitter her med adopsjonssøknaden til sosialkontoret og har snart alle attestene i hus. Det kommer så mange spørsmål, spørsmål som kan være litt ubehagelige, men som man gjerne ønsker å få svar på. Vi kjenner nesten ingen som har adoptert, så det er vanskelig å kunne få noen 'ordentlige' svar hos venner og bekjente. Ikke har vi gått ut med det at vi skal adoptere enda, tenker at vi kanskje må bli godkjente i Norge først, og det kan jo ta opp til ett år!

 

Det jeg ønsker å få frem her, er at dette forumet kanskje vil hjelpe oss å få svar på ting vi lurer på- også spørsmål som er litt ubehagelige og som kanskje er tabulagt. Og jeg syntes det er så synd med alle som kommer med det jeg kaller for 'giftige' kommentarer. Er det noen som vil vite hva andre syntes om det å adoptere et barn som er så lik en selv i hudfargen, så skal de virkelig ikke få vite at de ikke bør få lov til å adoptere. Dette er vell et av mange spørsmål som mange tenker på rundt det å adoptere. Man skal jo ikke føle at man er et dårlig menneske fordi man tenker, og er litt kritiske til det man selv ønsker.

Jeg har sendt mail i dag til moderator i håp om at de vil fjerne denne anonym knappen. Dette i håp om at andre og jeg selv kan føle det greit å stille litt kritiske spørsmål her inne. For slik som det er nå med at mange her inne slenger dritt, for sikkert kun å føle at de selv hevder seg over andre mennesker- så ønsker jeg ikke risikere å få alle negative kommentarene.

 

Håper alle kan tenke seg litt om før de skriver 'giftige' kommentarer.

 

Ha en flott dag alle sammen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke stedet å være når du skal i gang med adopsjon, de fleste som "engasjerer" seg her er ikke-adoptanter som allikevel har mange meninger som de nok for det meste burde holdt for seg selv spør du meg. Anbefaler deg i steden dette forumet:

http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=18

Ingen "anonym" her, og mange koselige adoptanter du kan spørre om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Bea!

 

Det står i signaturen din at du skal ha PDG i 2011. Håper for din del at du er ferdig med siste prøverørsforsøk før dere starter adpsjonsprosessen - hvis ikke risikerer dere at BV ikke godkjenner dere!

 

Det er IKKE lov med pose-og-sekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står faktisk ingen steder at dette ikke er lov, imidlertid står det at bv kan selv velge om de vil skrive sosialrapporten eller ikke mens paret gjennomgår ivf, og de aller fleste bv vil si til paret at de må være ferdig med ivf først. Mange av spm. til saksbehandler handler også om å være ferdig "sørget" over at man ikke kan få egne barn. Imidlertid godtar bv i noen kommuner at du er i sluttspurten av ivf mens du begynner utredningen. Som bea nevner så kan det ta 1 år med norsk godkjenning, og gjerne flere mnd. før første møte med bv - da er det mange som tar sitt siste ivf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ''Anonym''!

Jeg beklager at jeg ikke har fått forandret nicket mitt, men selv om det enda er tidlig på året er vi ferdig med PGD forsøkene:)

Hadde vårt siste i januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...