Gå til innhold

Hva ville dere gjort??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God Morgen:)

I natt skjedde det igjen.. 3 natta på rad at gutten vår på 20 mnd ramler ut av sprinkelsenga!!!? Vi bråvåkner av et klask og et hyl å der ligger han:((

er det da på tide med stor seng? Er såå redd for at han skal skade seg skikkelig. :(

Han har ei storesøster som byttet til stor seng når hun var 2,5 år... Men alle barn er forskjellig. Men jeg er usikker på om det er for tidlig? Har aldri vært noe problem å få han til å sove om kvelden, har faste rutiner der og han vet at når det er kvelden er det kvelden liksom..

Er det noen som har noen tips el gode råd??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan godt prøve med en "stor" seng, se da om han legger seg fint og ikke går ut av sengen tusen ganger før han sovner. De mellomstore sengene selges jo på f.eks IKEA, med slik kant , slik at han ikke ruller ut i søvne.

Skrevet

Var det vi tenkte, vi har storesøster sin ikeaseng med sengehest oppe på loftet.. Så kan ta ned den og kjøpe ny maderass.

Jeg tenker bare på skadene han kan få om han faller ut feil:( pluss at det virker som at han faller ut i søvne...

Skrevet

Uff, høres ut som om det er på tide med ny seng ja....

Minstemann her byttet rett før han fylte 2år og det har (enda) ikke vært noe problem. Veldig praktiske de juniorsengene med sengehest :)

Skrevet

Ja vet liksom ikke om jeg vil vente å se om det "går over".. Tenk om han skulle dette ut forkjært.... Tenker det er bedre med føre var i den settingen her..

Hva gjorde dere første natta??

Som vanlig liksom?

Jeg tenker at om han skulle falle ut av den store senga, er det ikke så langt ned, den er kjempe lav.. Pluss at det er sengehest store deler nedover på den ene enden.. Som kan tas bort når tiden er inne..

Skrevet

Hei vi gikk over til stor seng til vår datter da hun var 17 mnd. hun klatret rett ut av sprinkelsenga da. vi hadde en sengehest på senga og en madrass på gulvet. har gått helt fint :)

Skrevet

Vår gutt begynte også å krype ut av senga rundt den alderen. Vi hadde en sprinkelseng hvor vi kunne fjerne en side, og sette på sengehest i stedet. Hvis du ikke har den muligheten, så ser jeg ikke noe problem i å bytte. Vår fikk stor seng når han var 2,5 år, men hadde byttet tidligere hvis ikke kunne fjernet den ene siden. Var aldri noe problem å bytte, heldigvis. Selv om den eneste hundringen nå ble en sengehest, så gikk han aldri ut av etter leggetid. Håper du finner en god løsning! :o)

Skrevet

Vi byttet seng i går, og det gikk over all forventning:) Veslegutt hjalp til å ordne seng og re den opp:) når det ble leggetid, gikk han opp i senga selv, kikket seg rundt og sa ; sova her:)

Han la seg fint ned, gikk ut av senga en gang.. Så sovnet han og sov I SENGA hele natta.. Ingen knall og fall;) la seg like fint i kveld og sover som en stein.. Så foreløpig har det her gått veeldig bra:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...