Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Særlig til dere som har født før, men også førstegangs; Hvilken fødestilling ØNSKER dere til forekommende fødsel? Og hvorfor?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Trur man må ta det som det kommer Æ fikk høre at å stå på alle 4 f.eks va ei go stilling, men tenkte ikke på den engang når det stod på Første gang lå æ på sia med beinet opp under utdrivninga, andre gang faktisk på rygg (nåt æ ikke kunne tenkt mæ engang under første pga det gjorde mer ondt og ligge på rygg) Første fødsel tok mange tima, med over 1,5 døgn med jevne maserier før rian fikk effekt og det bynnte åpne sæ,mens andre gikk kjapt. Tok de 2 siste cm ståanes før æ la mæ i senga på rygg og pressa ut jenta Lykke til så mye uansett ka du velge
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Det er nesten umulig å bestemme seg for tror jeg. Man gjør det som føles naturlig der og da. Sist gang lå jeg på ryggen med bena i bøyler, så full av slanger og ledninger at jeg ikke hadde mye valg. Synes det var helt greit for å få slappet best mulig av mellom slagene også.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Jeg har veldig lyst til å føde i vann:) Skal på ABC, så det er stor sjanse for det. Forrige fødsel ble liggende på rygg med beina opp i bøyler (måtte pga vakuum) og det var helt jæ.... Bekkenet mitt fikk skikkelig juling og jeg sleit i flere år. Så jeg anbefaler virkelig å finne andre fødestillinger enn det ihvertfall, det er unaturlig for kroppen og bekken å føde i den stillingen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Første gang på rygg i fødeseng med beina i bøyler - ikke ultimat, men baby kom iallefall ut tilslutt. Andre gang på rygg i vanlig seng med hhv jordmor og barnepleier tviholdende på hver sin for - ikke ultimat det heller akkurat. Kommer iaallefall aldri til å føde i vann - satt i badekar under andre fødsel, og det som jeg hadde gledet meg sånn til var bare pyton
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå