Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Hørte jeg ei mor si til ei dame som er barnevernspedogog i dag. Er det flere som er av den oppfatning? Jeg studerer barnevern på 3. året, og jeg har mange flotte, oppegående, kunnskapsrike, reflekterte og modne "ungdommer" i klassen som ikke har barn. Jeg er mor selv og tar gjerne imot råd og erfaringer fra dem:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Man kan si "du kan ikke like mye om barn som en erfaren mamma kan" men man kan da ikke si "du kan INGENTING om barn"? Det er en stor forskjell der!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Er man utdannet barnevernspedagog, så kan man en del om barn! (Studerer til å bli bv.ped selv;) MEN, som en bv.ped uten egne barn så vet man ingenting om å være mamma, så det hadde vært riktigere sagt i en sådan setting, hvis man først MÅ si noe sånt til noen.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Jeg er faktisk ikke enig i at man kan si det en gang..... En barnevernspedagog med litt erfaring kan da kanskje ha like mye kunnskap som en mor? Eller? Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv en gang. Jeg skal være enig i at man ofte har mest kunnskap om sitt eget barn, men de er kanskje mer kunnskapsrike når det gjelder metoder for oppdragelse ol. Altså, de KAN være men kunnskapsrike, og se ting med andre briller kanskje.....?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Men vet man ingenting om å være mamma fordi om man ikke er det selv...?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Hjelper lite med boklig lærdom om du ikke har praktisk erfaring.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Det er ikke bare kunnskap en mamma kan. Men, kunnskap har en barnevernspedagog, så absolutt. 22:06