Gå til innhold

Forhold til kollega..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2008 begynte jeg i ny jobb. Fikk raskt en god tone med kollega. Og for å gjøre en lang historie kort, ble det gjensidige følelser. Sterke følelser. Flere kollegaer tullte med at de aldri hadde sett to mennesker ha sånn kjemi, enda vi var veldig påpassende med å ikke flørte åpentlyst.

Flere sa at de "vedder på at dere kommer til å ende opp sammen, tiltross for at dere nekter på at dere ikke er interessert i hverandre". Vi bare lo det vekk.

Han hadde samboer. Jeg var ikke interessert i å ødelegge det, og fikk et vikariat på en annen avdeling et år. Mye fordi jeg ville få han litt på avstand. Det føltes feil å ha slike følelser for en mann som var i et forhold, og det føltes feil å vite at han hadde følelser når han var i et forhold. Jeg sa at jeg ikke ville ha mer kontakt.

Jeg trodde at dette året vekke, skulle gjøre at jeg glemte han. Sannheten var at jeg savnet han inderlig hver eneste dag, men siden jeg hadde bedt om å ikke ha mer kontakt, ville jeg heller ikke "ødelegge" for han, ved å fortelle hvor mye jeg savnet han.

Så kom dagen da jeg begynte igjen. Jeg grudde meg. Jeg visste hvor mine følelser var, på en måte håpet jeg han var videre, på en annen side håpet jeg at han hadde savnet meg og.

Det gikk ikke mange timene før det tikket inn en lang mail om hans følelser for meg, at han hadde savnet og tenkt på meg hver dag. Og at da han så meg, føltes det som om vi aldri hadde vært fra hverandre.

Flere av kollegaene våre tullet med at "det var tydelig at vi var glad for å se hverandre igjen"- igjen tiltross for at vi oppfører oss helt normalt. Er bevisste på at vi bare er kolleager på jobb.

I helgen gikk han fra samboeren sin. Og vi vet ikke hvordan vi skal være mot hverandre på jobbe. Han har ikke fortalt på jobb at de har flyttet fra hverandre. Men de skjønner vel stå.. Men jeg gruer meg, litt. For de skjønner vel etterhvert grunnen.

Jeg føler meg ikke som noe "drittkjerring", som har tatt samboeren til en. Jeg føler vi har gjort alt riktig hele veien, jeg har prøvd å fortenge følelser, han har prøvd. Han har ikke vært fysisk utro, men tankene og følelsene hans har gjerne vært andre plasser enn de burde ift samboer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...