Fiolinen Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Før denne uka begynte, tenkte jega t det skulle bli så kosleig å ha fri og slappe av.....Nå, er jeg bare helt skutt. Unger som kjeder seg med en gang ikke noe står på planen, Tv som surrer og går, DS med verdens mest slitsomme lyd.....Kjenner at jeg klikker snart. Vi har vært på ski, og det var den mest vellykka dagen, så langt....Men det er ikke så lett å finne på med de to mine, for er det noe den ene vil, så er det garantert at den andre ikke vil. Og opp alt det her, så skal klær vaskes, mat lages osv......Off!!!!!!!!Roper ikke hurra for helg heller. Nå har jeg imidlertid jaget de ut, og jeg hører de kjefter og smeller.
Gjest Filifjonka Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Hehe. Trøst deg med at det blir bedre jo eldre de blir! Neste år går det litt lettere. Trikset er å ha klare planer og regler, helst før ferien starter. Jeg samlet ungene og ga beskjed om at de fikk en og en halv time skjermtid hver i vinterferien. Det gjaldt både pc, tv og ds. Og da ble de plutselig perlevenner og samarbeidet om dataspill og tv-kanaler som ellers er det store stridsspørsmålet, for de oppdaget at til sammen hadde de tre timer og det var dobbelt så mye. :-) Ellers er venner på besøk en veldig god barnevakt, har jeg funnet ut. Så mine to yngste har hatt besøk nesten hver dag i ferien. Da sklir alt av seg selv, og jeg får gjort masse. Et lite øye på barna innimellom så kan jeg både vaske klær og gulv og lage mat. Vi har vel heller ikke gjort så mye "spennende" akkurat, men jeg har fått ungene ut en tur hver dag. Det hjelper også. Hører du de krangler ute, ignorer det. Det er deres problem, ikke ditt. Og neste år går det bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå