Gå til innhold

Hva veide barnet ditt ved estimering rundt uke 31-37?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset i dag, lillegutt lå godt i bekkenen og han var tykk og god. Han veide nå uke 34+0 2500 gr så da er han litt stor.... Hvilke mål fikk dere på ul/ estimering? :-) jeg var på kontroll grunnen bekkenskade og kan ikke få altfor stort barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var i uke 37 od da målte de han til ca 3000 gr.. helt gjennom snittlig

Skrevet

jeg var i uke 37 og da var han 3000gr. helt gjennom snittlig

Skrevet

Lillesøster var 2300g i uke 34+0. Det var en helt normal størrelse, fikk vi beskjed om :)

Med storesøster ble en estimering gjort i uke 37-38 (husker ikke nøyaktig) og hun var da 3000g. Ble født 40+0 og veide 3435g.

Blitt sjekket begge gangene pga lave sf-mål.

Skrevet

Vår gutt ligger ca + 17% i str og var dermed ved målingen i uke 33+5 ca 2700 g.

Gjennomsnittet rundt uke 34 er 2400g, så barnet ditt er jo ikke veldig stort.

Skrevet

De sa 2200gr var normalvekt uke 34

Skrevet

Uke 34, est. til 2700.

Skrevet

Hva blir ditt barn til termin da ikkesåallerværst?:0)

Skrevet

Jeg var på 3D UL i dag og han ble estimert til 2800g, jeg er 33+5. Han er beregnet til å bli litt over 4kg til termin, men skal heldigvis ha KS 10 dager før ;O)

Skrevet

Han er født, så han ble 3650 til slutt :) er her inne og sniker litt :) de sa aldri hva de trodde han ble, bare at han lå innenfor normalen. Det ble foretatt est. fordi jeg hadde en blødning, og de ville se at han vokste fra uke 30 til 34, at ikke det var noe galt med morkaka (som de antok blødningen kom fra).

Skrevet

Vesla vår veide ca 2104 gram i uke 32, 6 % over gjennomsnittet fikk vi beskjed om. Er 34 uker på vei i dag :)

Skrevet

var på sykehuset når jeg var 33+1uker og da var babyn -17% rundt 16oogr,skulle egentlig ha vært runst 2090gr.Skal tilbake på ny sjekk til uken og da er jeg 35+4.

Skrevet

Uke 31, ca.1800gram, 4% over gjennomsnitt, estimert til ca. 3560gram hvis jeg går til termin..

MEN alle må huske på at det vi får opplyst bare er estimert, de aller fleste opplever at det de får vite viser seg å ikke stemme ved fødsel ;)

Det er store individuelle forskjeller hvordan babyene vokser resten av svangerskapet, det går i rykk og napp ;)

Skrevet

I uke 35+2 var hun 2400 sa de. Det var litt under gjennomsnittet mente de, men var innenfor normalen. Skal tilbake neste uke (uke 38) så er spent på om hun har vokst noe mer da :-)

Skrevet

Var ved 35+0, tv1 2550 gr, tv2 2625gr, noe som var rimelig normalt.

Skrevet

Min jente var 2000 i uke 32+6 helt gjennomsnittelig. så at din var 2500 i uke 34 er jo ikke mye... Er vel forsjell på gutt og jente og?

Skrevet

De sa han var litt over, men innen normalen. Har en ryggskade og en skade på livmor så han må ikke bli for stor :-) jo, guttene blir ofte litt større. Jentene mine var begge litt over 3800, så han blir vel kansje litt større til termin :0) gleder meg til å se ham.

Skrevet

En liten tur innom fra 2.trimester :)

Min eldste ble født i uke 32. Han var da 1750 gr.

Skrevet

En liten tur innom fra 2.trimester :)

Min eldste ble født i uke 32. Han var da 1750 gr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...