Gå til innhold

KK i bergen...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble også litt provosert av denne artikkelen. Om de har laget statistikken selv eller ikke skal ikke jeg si.

Men jeg mener en fødsel og den fødendes opplevelse rundt den er så mye mer enn tall og statistikker. Og det er der de svikter har jeg oppfatning av. Virker som de har sine egne oppfatninger/meninger og rutiner, og går på tvers av hva som er normen ellers i landet. Og det er kun den fødende det går ut over.

Fødte ved et annet sykehus sist, så har ikke egen erfaring fra KK enda. Men skal føde der nå om et par mnd, og har derfor satt meg litt inn i denne negative kritikken rundt de.

Det kan ikke være uten grunn, det MÅ være ille når det er så mye negativt som det er. Og når de selv mener de ikke er verre enn andre, hvorfor leser man så og si aldri negativ kritikk om de andre store fødeavdelingene rundt i landet?

Jeg gruer meg overhode ikke til selve fødselen, men jeg gruer meg veldig til møtet med KK. Er redd for å ikke bli hørt/tatt på alvor. Redd for å gå langt på overtid og komplikasjoner fordi de drøyer for lenge med å sette igang. Hadde igangsatt sist, 1 uke over termin, og det gikk kjempefint.

Jeg har allerede gitt beskjed til legen min at er det ingen tegn til fødsel 1 uker over termin denne gang, så blir det Voss på meg. Men hun å sin side sier hun skal gjøre hva hun kan for at jeg ikke går lenger enn høyst nødvendig. Tror dessverre hun ikke har så mye innflytelse på det gitt.

Litt avsporing innimellom her ja. Men det bare provoserer meg sånn, så har tendens til å ta litt av :-)

Skrevet

Ble også litt provosert av denne artikkelen. Om de har laget statistikken selv eller ikke skal ikke jeg si.

Men jeg mener en fødsel og den fødendes opplevelse rundt den er så mye mer enn tall og statistikker. Og det er der de svikter har jeg oppfatning av. Virker som de har sine egne oppfatninger/meninger og rutiner, og går på tvers av hva som er normen ellers i landet. Og det er kun den fødende det går ut over.

Fødte ved et annet sykehus sist, så har ikke egen erfaring fra KK enda. Men skal føde der nå om et par mnd, og har derfor satt meg litt inn i denne negative kritikken rundt de.

Det kan ikke være uten grunn, det MÅ være ille når det er så mye negativt som det er. Og når de selv mener de ikke er verre enn andre, hvorfor leser man så og si aldri negativ kritikk om de andre store fødeavdelingene rundt i landet?

Jeg gruer meg overhode ikke til selve fødselen, men jeg gruer meg veldig til møtet med KK. Er redd for å ikke bli hørt/tatt på alvor. Redd for å gå langt på overtid og komplikasjoner fordi de drøyer for lenge med å sette igang. Hadde igangsatt sist, 1 uke over termin, og det gikk kjempefint.

Jeg har allerede gitt beskjed til legen min at er det ingen tegn til fødsel 1 uker over termin denne gang, så blir det Voss på meg. Men hun å sin side sier hun skal gjøre hva hun kan for at jeg ikke går lenger enn høyst nødvendig. Tror dessverre hun ikke har så mye innflytelse på det gitt.

Litt avsporing innimellom her ja. Men det bare provoserer meg sånn, så har tendens til å ta litt av :-)

Skrevet

Jeg hadde hørt veldig mye dritt om KK før jeg fødte der, og vurderte veldig sterkt å reise til Voss å føde.

Endte opp med å føde på Storken, og det var en kjempefin opplevelse med veldig hyggelige og dyktige jordmødre! Jeg revnet ikke noe.

Nå gikk min fødsel på skinner og jeg fødte på termindato, og jeg ønsker nok å føde på Storken om jeg har muligheten igjen,

MEN og det er ett stort MEN - går jeg opp mot 14 dager over neste gang khadde jeg kjørt til Voss og bedt om en vurdering for å bli satt igang der. ALDRI hadde jeg godtatt 18 dager over termin om jeg i utgangspunktet var enig i termindatoen.

ALDRI.

Skrevet

Jeg var innlagt på obs posten på kk i lang tid, et risiko svangerskap med komplikasjoner. Mitt inntrykk var at fødselslegene hadde svært god faglig kompetanse, og mye kunnskap. Det var jo flere andre kvinner innlagt der i lengre tid, og vi prata sammen både der og på barneklinikken etterpå. Mitt inntrykk var at det faglige nivået var svært svært høyt, det var helt fantastisk hva de kunne få til.

Hun ene hadde en baby med hjertefeil, og ble selv medisinert med hjertemedisiner som gikk over til fosteret, og de sjekket dosering med spesiell ultralyd, og fosterets reaksjoner på medisineringen. De var klare til hastesnitt når det skulle være nødvendig og hun fikk alldeles utmerket oppfølging. Hun var overført fra annet distriktsykehus på vestlandet. Den spesialisten som var best på dette gjorde alle undersøkelser, og kom også inn på sine feriedager for å gjøre dette.

Jeg hadde en annen komplikasjon, vil ikke fortelle om den her, da den var såpass spesiell at jeg kan bli gjenkjent. Jeg fikk oppfølging av landets fremste spesialister på området, som byttet på å følge meg opp i løpet av de to månedene jeg var innlagt. De søkte beste skjæringspunkt for når banret hadde det best utenfor magen. De målte og scannet på indreorganer, morkake, og alt som var tilknyttet.

Når jeg var der var det kvinner fra hele vestlandet, som var videreført da sykehusene de hørte til ikke hadde nødvendig ekspertise og utstyr til å følge dem opp.

Barneklinikken var også helt fantastisk, og er en av de beste barneklinikkene i europa. Jeg ble værende og gikk ikke over til det sykehuset jeg egentlig skulle være med, da jeg følte at kvinne klinikken i Bergen var det beste stedet for meg å være.

Helt fantastiske synest jeg legene var ved kvinneklinikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...