Gå til innhold

Forskjellig samværsavtale for to barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett barn (barneskolealder) kan få delt omsorg.

Ett barn (videregående skolealder, og dermed bestemmer selv) vil bo hos den ene forelderen og ha normalsamvær med den andre.

Hva skjer da med barnetrygder? Det må jo da bli delt barnetrygdutbetaling for det ene barnet, og barnetrygd til den barnet bor hos for det andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at eldste vil bo hos deg, yngste skal bo hos begge. Da vil du få 1 og 1/2 bt, men kan søke utvidet bt slik at du da får 2 1/2 i bt.

Skrevet

Takk skal du ha. Om det blir hos meg eller den andre forelderen vet jeg ikke ennå, men det blir uansett en av dem som har ett bosted og samvær med andre forelder.

Skrevet

jeg har ulik samværavtale for 2 barn - ene bor kun hos meg og andre har delt bosted (selv om hun kun bor hos meg...far nekter å skrive under på ny samværsavtale selv om han ikke får henne til å overnatte :( !!)

Jeg mottar 1 hel barnetrygd for ene barnet, og en halv for andre barnet. I tillegg kommer den ekstra barnetrygden - av den mottar jeg 75 % av denne (50 % for barnet som bor hos meg og 25% for barnet med delt bosted. Far mottar altså halve barnetrygda for 1 barn + 25% av den ekstra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...