malingus Skrevet 4. mars 2011 #27 Skrevet 4. mars 2011 "I trygghetsnarkomanenes land" Anbefales på det sterkeste, särlig til dere her inne "Jag vill inte dö, jag vill bare inte leva" Helt okay bok. Ganske interessant. Og "Fuglesang" Ikke kommet så langt ennå. Går ikke så fort når man leser 3 böker samtidig og to av dem er på svensk... hehe
Fire småtroll Skrevet 4. mars 2011 #28 Skrevet 4. mars 2011 Jeg likte Det usynlige fjellet veldig godt, gled deg!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #29 Skrevet 4. mars 2011 Skikkelig chic-lit: Marian Keyes bøker slukes for tiden. Ellers har jeg lest ut alle Damenes Detektivbyrå-bøkene, bortsett fra den nyeste, som venter på nattbordet. Superkoselig og vittig lesning
Feit no more Skrevet 4. mars 2011 #31 Skrevet 4. mars 2011 Jeg leser "Byssan Lull" av Carin Gerhardsen. Foreløpig 3. boka i en serie (krim/ politi). Enkel, grei og fengende litteratur når man må legge unna de russiske klassikerne for en stund... He he. Ellers vil jeg benytte sjansen til å rose: Shantaram (Roberts), Mengele Zoo (Gert Nygårdshaug), Ondskapen (Jan Guillou) og Bildet av Dorian Grey (Oscar Wilde) Og så vil jeg rise: Øya (Hislop), Havets Katedral (Falcones) og Beretninger om Beskyttelse (Fosnes Hansen). Oppskrytt!!!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #32 Skrevet 4. mars 2011 jeg har lest endel de siste månedene. Har kommet meg gjennom Drageløperen og Tusen strålende soler av Hosseini. Akkurat ferdig med Øya av Hislop så nå er jeg på chic lit og leser En stjerne i natten av Marian Keyes, vet ikke helt hva jeg skal dynes om den ennå.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #33 Skrevet 4. mars 2011 Akkurat ferdig 3096 Dager,biografen til Natascha Kampusch,fantstisk bok hvis man liker å lese fra virkeligheten. Nå har jeg begynt på en som heter Kaja.
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #34 Skrevet 4. mars 2011 "Nede i himmelen" av Tove Nilsen. Helt ok bok. Fenger ikke helt, men skal lese den ferdig
Tante Blås Squaw Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #35 Skrevet 4. mars 2011 Det usynlige fjellet har jeg liggende her, gleder meg til å begynne på den )
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #36 Skrevet 4. mars 2011 Leser "la meg synge deg stille sanger" og skal begynne på "Hundreåringene som klatret ut av vinduet og forsvant i går" som jeg har hørt veldig mye bra om.
2tal Skrevet 4. mars 2011 #37 Skrevet 4. mars 2011 Har nettopp begnt på "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gevalda. Liker ikke bøker med mye dialog så er litt usikker på denne, men den har fått mye positiv omtale så håper det tar seg opp etterhvert!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #38 Skrevet 4. mars 2011 Har lest "paktens voktere" av Tom Egeland. Leser nå en bok av Lisa Marklund, men husker ikke tittelen på stående fot.. ;/ Har lest så mange av henne at jeg blander Camilla Lackberg er også populær hos meg. Elsker krim, og er stort sett det jeg leser.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #39 Skrevet 4. mars 2011 Tysteren av Jan Erik Fjell, veldig spennende! Har ca halve boken igjen
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #40 Skrevet 4. mars 2011 Tankekuren av Ben Fletcher m/fl, anbefales til alle som skal gå ned noen kilo, eller bare ønsker litt forandring i hverdagen http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1685781&rom=MP
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #42 Skrevet 5. mars 2011 Akkurat nå holder jeg på med: "Moby Dick", "Nede i Himmelen" av Tove Nilsen, "Flimmer" av Anne Holt+broren og "Charlotte Isabell Hansen" av Tore Renberg. Ingen av de er foreløpig mer enn ok.. MEN: I slutten av denne mnd.(26.3) kommer endelig siste bok i serien jordens barn! Har du ikke lest denne serien anbefaler jeg den på det sterkeste. "Hulebjørnens klan", "Hestenes dal", "Mammutjegerne", "Steppevandringen" og "Klippehulens folk" er de andre bøkene i denne serien skrevet av Jean M. Auel.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #43 Skrevet 5. mars 2011 "Med et slag" av Jill Bolte Taylor, hun beskriver hvordan hun opplevde hjerneblødningen sin og tiden etterpå (hun er hjerneforsker av yrke, og våknet med slag i 1996).
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #44 Skrevet 5. mars 2011 Nettopp ferdig med "Morgen i Jenin" som jeg fikk til bursdagen, og det var til tider rystende lesning. Men sånn generelt vet jeg ikke om jeg falt helt for skrivestilen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #45 Skrevet 7. mars 2011 Leser "Ulovlig norsk" av Maria Amelie og " Mirakel" av Renate Nedregård. Om ei jente fra Ten Sing som blir verdensberømt etter å ha deltatt i Idol, og om hvordan dette gjør at hun mister seg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #46 Skrevet 7. mars 2011 Leser nok en gang "Victoria" av Knut Hamsun.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mars 2011 #48 Skrevet 7. mars 2011 Jeg har akkurat lest ut "genrasjon sex" av hannah helseth. fantastisk bok, som burde være ungdomskolepensum
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #49 Skrevet 7. mars 2011 Leste akkurta ut (i morges) Hunderåringen som klatret ut av vinduet og forsvant" av jonas jonasson En vanvittig og utrolig morsom bok! Du som leser og liker Paasilinna - denne er noe for deg!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #50 Skrevet 7. mars 2011 Jeg leser også (som en lenger oppe her) "Noen kjenner mitt navn" og syns den er kjempebra. Anbefaler også "Veien" og "Den tidsreisendes kvinne" . Har lest mye i det siste (regner med det blir lite lesing framover når lillebaby kommer) og det er de tre beste. Har også lest "Tilbake til Riverton", "Vindens skygge", "Englenes spill" osv., samt noen av Paasilinna og de er greie nok men kan ikke måle seg med de riktig gode bøkene. Mistenker at mye av magien går tapt i oversettelsene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå