Gå til innhold

reagerer dere når der ser overvektige folk spise junk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må inrømme at jeg lurer på hvorfor de gjør det... spiser junk... pizza,kebab osv...

hvorfor ikke spise bedre mat å ta vare på kroppen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja litt, men håper det er en sjeldenhet - lasser de innpå dobbelt porsjon så reagerer jeg...

(men sier selvsagt ingen ting - de får gjøre som de vil)

Skrevet

Helt ærlig: Ja, jeg reagerer negativt på det. Tenker at personen burde spist salat i stedet. Og jeg reagerer veldig positivt når jeg ser overvektige jogge, sykle eller gå en rask tur. Da tenker jeg at jeg synes personen er beundringsverdig og at jeg heier på den.

Skrevet

Jeg reagerer ikke. De må da få lov til å kose seg de som alle andre.

Skrevet

Så lenge det er snakk om voksene mennesker, så tenker jeg at det er ett valg de tar helt selv. Alle har lov til å kose seg.

Og hvis de ikke plages av de ekstra kiloene, hvorfor skal jeg det da?

Skrevet

Reagerer du om du ser et magert menneske dytte innpå en diger pizza på peppes? Og spise sjokolade og drikke brus?

Jeg kjenner flere av den sorten som gjør det hver dag, men som ikke legger på seg. De er sikkert ikke så sunne på innsiden, selv om det ser sånn ut på utsiden. Men der er liksom greiere at de gjør det, for de ser så mye sunnere ut.

Skrevet

Ja det gjør jeg nok. Da tenker jeg når overvektige heller innpå cola og potetgull og feite hamburgere etc. Men jeg synes litt synd på dem når de i sosiale settinger spiser (selvsagt) det de får servert, f.eks kake og sjokolade. Regner med mange føler seg uglesett og ikke helt vet hva de skal gjøre,-spise et normalt stykke eller pirke i maten eller hva...

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Regner med at det er til sjeldenhet. Har en litt overvektig venninne, og hun nekter å bli med inn på mcDonalds av redsel for dømmende blikk når vi ved sjeldenhet skal slå ut håret. Da må jeg kjøpe maten og ta med, så spiser vi det hjemme. Synes det er fryktelig synd at det skal være sånn. Hun er sunnheten selv og er ikke mye overvektig, bare veldig kraftig bygd kropp. Er i tusen ganger bedre form enn meg (Og jeg er helt slank).

Skrevet

Nå henger ikke jeg på steder hvor de selger drittmat, så jeg ser ikke folk spise det.

Men likevel - det må da være fryktelig slitsomt å skulle henge seg oppi hva folk rundt deg bedriver til enhver tid?

Skrevet

Jeg er meget slank og aldri på mc-donnalds, for jeg vil ikke min kropp så vondt..

Man ligger slik man reder.. Og jeg tror også at INGEN undervektige lasser innpå med enorme mengder mat hele tiden, for da hadde også de lagt på seg. (tror jeg)

Men når jeg ser overvektige, så lurer jeg jo på hvorfor jeg så skjeldent møter de på helsekosten, treningssentret eller svømmehallen... (selv om sikkert også er der fra tid til annen..) Jeg har litt vondt av de som er overvektige.. spesielt ei venninne som er meget overvektig, hun påstår hun kun spiser sundt, kun moderate posjoner... og da selvsagt alltid kun 1 porsjon.. aldri godteri og sier hun mosjonerer mye... jeg tror henne ikke helt, men sier ikke noe....

Skrevet

Reagerer mye sterkere og mye mer negativt når jeg ser folk som røyker. For meg er det toppen av idioti.

Skrevet

Ja, det reagerer jeg litt på - men samtidig syns jeg synd på de. For meg hadde det vært grusomt å ikke kunne spise det jeg har lyst på. (Er av den typen som kan spise hva som helst uten at vekten rører på seg - noe som er dumt for da er det vanskelig å få motivasjon til å ta vare på kroppen).

Skrevet

Lurer du virkelig på det?

Helsekosten er ikke et must for noen. Sunn og næringsrik mat kan man få i seg uten kunstig tilføring fra piller og pulver. De færreste som trener trenger tilskudd av proteinpulver. Grønn te får du i butikken osv.

Ut i fra svarene du får her inne, har du i grunn svaret på det andre. Ikke lett å utsette seg for dømmende blikk og holdninger som en overvektig faktisk får ved å bevege seg inn på en treningsarena/svømmehall. Det er på langt nær alle som beundrer deg fordi du har beveget deg inn der. Langt flere blir frastøtt over å måtte trene rundt noen som ser helt malplassert ut.

Skrevet

Jeg pleier å henge meg opp i hva folk har i handlekurven sin. Ser jeg et tykt menneske kjøpe Grandiosa for eksempel så bytter jeg ut Grandiosaen i kurven hans / hennes med linser og bønner.

Noen blir forbanna men de fleste skjønner at jeg bare vil deres eget beste og takker meg.

Skrevet

Må nok innrømme at jeg titt og ofte tenker "Synes du virkelig du har godt av det der" Når jeg ser overvektige på Maceren med en Go Large ja.

Et par her jeg bor er virkelig overvektige og handlevogna er full av pizza og brus hver gang jeg ser de handle. Går forbi huset deres og utenfor er en haug med bruskasser med 1,5 litere.

De har et lite barn, og jeg tenker virkelig på hvilke matvaner de gir så barnet deres kan bygge videre på. History repEATING sier jeg bare.

Men ja, jeg reagerer.

Skrevet

Om vedkommende SER ut som en person som ikke tar vare på seg selv (fett hår, sliten joggebukse, mørke ringer under øynene, blir anpusten av å gå opp en trapp etc.) tenker jeg jo mitt når jeg ser dem trøkke i seg en kemboburger med pommes frites og milkshake til. Men de fleste som er overvektige vet nok at junk ikke er det beste, så jeg nekter å tro at det er en vane for dem. Jeg syns folk ser trashy ut når de vandrer rundt på togstasjoner eller sitter på bussen og spiser potetgull også jeg da ... Uansett hvor slanke de er.

Skrevet

Nei, jeg reagerer ikke når overvektige spiser junk, om det da ikke er snakk om en hel king size pizza kun til en person. Ei heller om de har noe drittmat i handlekurven, til og med om det renner over av junk i handlekurven, hva vet vel jeg om personen har huset fullt av folk eller skal ha fest? Alle må få kose seg iblant, går man på konstant slankekur og aldri tillater seg å spise det man har lyst på er sjangsen desto større for å sprekke og ødelegge hele dietten om man prøver å gå ned i vekt.... Snakker av erfaring her siden jeg selv har vært svært overvektig og det var ikke ofte jeg spiste junk, selv om det jo hendte....

Til 12:47: hadde noen bytta ut noe som helst i handlekurven min med linser ellet bønner hadde jeg dratt dem etter ørene med meg hjem for å gå rundt og bære på babyen min som da hadde vært utrøstelig på grunn av luftsmerter hele natta:p

Skrevet

Det er da vel fa** ikke din jobb HI og sitte å dømme hva folk spiser. Pass på hva du selv putter i munnen. Tenk hvis noen ALLTID skulle sende deg stygge og fordømmende blikk når du spiser ute blandt folk!

Tenk litt da!

Skrevet

Hadde jeg sett deg gjøre det hadde du fått spekk på fingrene. Du har ingenting med hva andre kjøper eller spiser.

Skrevet

Oioioioi, noen som føler seg truffet, 13:02??

Skrevet

Jeg reagerer og.. Spesielt hvis de og har med barna som og ser ut til å bli overvektige. trist :(

Skrevet

Nei, jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Faktisk så ser jeg på det som en selvfølge at sterkt overvektige lesser handlekorga full av halvfabrikata og frossenpizza og går på gatekjøkken når de ikke gidder å varme opp fangsten fra frysedisken.

Samtlige av de jeg vet som handler inn som galne av slike ting er overvektige selv og har ganske så lubbene barn. Og nei, ikke sånn typisk babyfett, men skikkelig fedme.

Skrevet

Nei, regner også med at de propper i seg drittmat, brus, snop osv hele tiden, ellers ville de ikke sett slik ut, men trives de med det, så versegod for dem, jeg hadde skate men sikkert død om jeg hadde tilatt kroppen min å forfalle slik,... derfor både trener jeg, spiser sunt og sulter meg også litt innimellom for å beholde en fin og stram kropp, selv om jeg er 3 barns mamma.. Jeg skal se bra ut den dagen jeg er 50- 60 osv.. Gidder ikke å gå igjennom livet å se uffi ut..

Og jeg skjemmes ikke av å tenke sånn heller, og jeg vet det kreves masse viljestyrke for å klare det, der har forskjellen på meg og en som er overvektig, sånn er vi nå bare...

Skrevet

Jeg går ikke rundt å tenker på hva andre spiser jeg, samme om de er tykke eller tynne.

Jeg er en person som spiser sunt 95% av tiden, er nøye med å ikke spise for mye eller for usunt, selv om ejg ikke er på slankekur. Jeg har 10 kg jeg godt kunne bli kvitt men orker ikke å gå inn for å slanke meg.

Jeg vet godt at lar jeg ting skli ut og jeg spiser godteri mer en lørdagskvelden eller vi har usunn middag mer en max 2 dager i uka (stort sett bare en gang men det hender.) Og om jeg kutter i treninga mer en en uke.Så fyker kiloene på igjen.

Kjenner ei som alltid var veldig slank. Hun spiste en gjerne en stor sjokoladepose plus masse annet godteri 4-5 dager i uka. Elsker mcdonalds og spiste der minst 3 ganger i uka. Ellers skulle maten helst være av type veldig usunt kosemat. Alltid enorme mengder mat til hvert måltid, 5-6 brødskiver, 2 menyer på mcdonalds også videre, terne aldri og kunne ikke bruke beina men måtte kjøre om det så var 5 min å gå. Og i tilegg dampa ho alltid på en sigarett.

Hun satt da og dømte overvektige nor og ned. Ho mente at de måtte jo spiser allt for mye, go fryktelig usunt også videre (hello noen klarer bare ikke se seg selv)

Du vet jo ikke om den du ser spiser usunt alltid spiser usunt eller om det er noe han eller hun gjør en gang i mellom derfor er det for dumt å dømme andre mennesker.

Skrevet

Jeg prøver å passe på selv å spise sunt, og tror at andre også kan passe godt på seg selv

Har et par kg for mye og det jeg selv vil kalle for "hengemage" etter svangerskapet.

Imidlertid så kan jeg ikke noe for at jeg reagerer litt på den ene kassedama i nærbutikken der jeg bor.

Hun er enormt overvektig og jeg ser at hun har bevegelsesproblemer, samt at hun er avhengig av en stavklype (heter det det mon tro) for å plukke opp ting fra gulvet eller ta sigaretter ut av skapet når kunder ber om det.

Hvis hun skal til lunch når jeg er der og handler tar hun alltid med seg boller, cola, sjokolade og store iskrem.

Jeg VET at jeg ikke skal bry meg, men jeg kan ikke noe for at jeg synes synd på henne og tenker at hun har kommet i en vond sirkel.

Det som først og fremst slår meg er at hun ikke vil oppleve å bli gammel dersom hun ikke legger om livsstilen sin....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...