Gå til innhold

Har dere målt babyen deres? Hvor stor til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll nå for noen dager siden uke 32, å lille jenta i magen ble målt til 3600g ved termin.

Gjennomsnittet på norske barn i dag var 3750g.

Hvor stor blir babyen deres??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til termin er babyen målt til over 4 kg.

Skrevet

Vår er målt til ca 5% under normalfødsels vekt, det betyr at hun blir ca 200 g mer enn storesøster:)

Skrevet

Over 4kg :/

Skrevet

22 % over normalen...Dvs: Godt over 4 kg:-/

Skrevet

Jeg er i 38 uke, men har ikke blitt målt. Hva gjør de, bruker symfysemål eller UL?

Skrevet

Dont worry!

Ta desse estimeringene med en god klype salt.

De stemmer sjeldent.

I mitt tilfelle ble jenta mi antatt å komme ut som en 4,5kg baby,men når hun tittet ut- 4 dager før termin,var hun ikke mer enn 3,5. ;)

Skrevet

Skal på ul med vekstestimering 10. mars, så det blir spennende å se. Er satt opp til ks 23 dager før termin, så veksten er jo litt viktig i forhold til den dagen også...

Har fått barn på 3500 og 3200 tidligere, så det blir vel rundt der kanskje.

Skrevet

De målte henne på mandag ( 28 feb) og hun var da ca 2800 g. Legen på ullevål mente hun ville ha en fødselsvekt på 3800, 200 g mindre enn sin storesøster =) Så vi får se, kommer hun like sent som storesøster, skal man ikke se bort fra at de 200 grammene er med =)

Skrevet

målte for to dager siden, og da estimerte de først at han kom til å bli 44% over gj.snittet. .En ny jordmor kom inn, og hun fikk "dratt det ned" til ca 35 %. BLir nok en baby over 4,5 kg dette. Er 39+1 i dag, og går bare og venter....

Skrevet

Var i dag på kontroll uke 34+ 0 og gutten var 2500 gr, litt stor.

Skrevet

Hvorfor ble dere sendt på vekstestimering?

Skrevet

d samme lurer eg på?

og hvordan gjør de d?

UL?

SF-mål?

Skrevet

Det ble sjekket på 3d ul i uke 28 og fikk da beskjed om at hun var på 1055 g og ville være ca 3100 g ved fødsel. Hadde ul undersøkelse igjen på ullevål i uke 37+2 og fikk beskjed om at hun var 2800 g og igjen at hun vil være ca 3100 ved fødsel.

Dette blir sjekket ved feks 3d ul. Den andre sjekken hadde jeg fordi det var lite liv og var derfor på ullevål for å sjekke at alt er fint.

Skrevet

Ja jeg lurer også på hvorfor dere blir sendt til estimering? Jeg ble sendt på glukosebelastningstest pga. vekt (min), men har ikke fått beskjed om at det må noe vekstestimering til.....

Skrevet

Jeg går på medisiner i svangerskapet, og pgs min vekt så vil ullevål ha kontroller på hvordan dette går. Jeg har vært på kontroller ca en gang i mnd siden uke 7, og de har tatt UL hver gang. Da måler de om hun vokser som hun skal pga medisinene jeg får. Jeg har hele tiden regnet med at hun er rundt 4200, pga hun forriges str, og at jeg mistenker at de bare blir større og større for hvert svangerskap, så det var kanskje derfor hun estimerte fødselsvekten hennes nå på mandag?

Skrevet

hører ikke til her lenger men svarer forde jeg!

første barnet mitt, en gutt, blei målt til 2kg i uke 32 og fikk en estimert fødselsvekt på rundt 3,6kg. han kom i uke 38+5 og veide ikke mer enn 2,6kg.

andre barnet mitt, ei jente, blei målt til 1750g i uke 32 og fikk en estimert fødselsvekt på 3,3kg. hun kom i uke 40+2 og veide 2940g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...