Gå til innhold

Hvordan er formen nå som 3 trimester nærmer seg?


Forandringfryder ♂♂♂

Anbefalte innlegg

I dagene og ukene fremover vil vi alle litt etter litt hoppe over til siste etappe! Synes tiden har gått så fort, plutselig var det bare 100 dager igjen! Permisjonen må søkes, og det er 1000 ting som må fikses! :o)

 

Ellers er formen helt strålende, kjenner at magen begynner å bli litt tung og at bekkenet har begynt å skrangle litt men ellers bra. Jeg jobber fortsatt 100%, trener 3 ganger i uken tar meg av hus hjem og mine 2 flotte barn! :o)

Nå går vi lysere tider i møte, og våren er rett rundt hjørnet! Og før vi vet ordet av det sitter vi hjemme med permisjon, og venter på at de små nurkene våre skal komme til veden! :o)

 

Lykke til videre! :o)

 

Klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Kos å høre at d er flere som er i strålende form. Har selv stått slalom 4,5 mnd på vei og har ingen bekkenplager. Meeen du??? Hvor og når får du trent med 2 små hjemme , full jobb og greier... Når jeg kommer hjem fra jobb er d rett over på middag og så er d legging av lillemann og etter d har jo kl blitt over 8, og jeg legger meg kl 22 for å få nok søvn selv...

How do you do it??

Jeg gleder meg til permisjon, for først da får jeg nok tid til å trene litt igjen..:D Ta noen (et!) kveldskurs skal jeg og... gleder meg:)

 

NB ! Hvis bekkenet begynner å rope, så kan jeg anbefale BA Klinikken på bygdøy alle i oslo. Akupunktøren der har 90% gravide i sin kundekrets.... hun fjernet mine bekkenplager med 3 timer ..... og nå er d over en mnd siden jeg var der sist... kunne stå slalom etter å ha vært der som sagt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ang akupunktur! Det skal jeg huske hvis det blir værre!

Treningen krever disiplin, men det går! Etter jobb, handling og middag blir det bare tid til en kort strekk i sofaen før jeg tvinger meg ut døra igjen! Jeg trener kl 19.30 to dager i uken, da legger mannen guttene. :o) Trener også hver lørdag, enten tar jeg guttene med eller så er de hjemme sammen med pappaen. Trener ofte tidlig på dagen sånn at det ikke går ut over helgeplanene! :o)

Jeg må også legge med tidlig, er så trøtt om dagen! :o) Aberet med å trene på kvelden er at jeg drikker så mye vann, og da blir det bare en masse tissing på natta! :o)

Ettersom kveldene blir lysere og magen blir tyngre kommer jeg sikkert til å bytte ut steptimen på treningssenter med gåturer i nærområdet. Det viktigste er jo at man får beveget seg litt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 26 og formen er knall:):) Føler meg ikke gravid i det hele tatt;) Ingen bekken problemer,ingen kynnere,elsker gravid kroppen min:D

Jobber bare 50%,men det er kun fordi jeg har et risiko svangerskap siden jeg har diabetes,hadde det ikke vært for det hadde jeg jobbet fullt.

Kunne sikkert trent mere,men tenker ikke på det i det hele tatt. Har ingen fødelsangst(kanskje fordi dette er første gang), jeg gleder meg faktisk:)

Jepp,livet er knall. Gleder meg nå til å se den lille gutten min i Juni,ha hele sommeren foran oss og ferie i September. HURRA:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow!!! så godt å høre at dere er i så god form! det ønsker jeg for alle gravide!

 

Jeg har veldig problemer med bekkenet, desverre. Er 60% sykemeldt og er helt utslått store deler av dagene. Det går nok raskt mot 100% sm nå snart, desverre. Synd, for jeg liker jobben min så godt.

 

Ellers sliter jeg med å bli kvitt forkjølelse, litt sure oppstøt og sover ikke så godt. Men ellers er jeg ved godt mot. Jeg har tross alt blitt kvitt fødselsangsten, som har vært det største hinderet for å nyte graviditeten.

 

Nå gleder jeg meg til lysere tider, litt utetid i sola og til at fatboyen min kommer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for dere som sprudler av energi. Nyt det!

 

Selv er jeg ved godt mot, men kanskje ikke så energisk. Jeg har vært veldig trøtt (type utmattet) det meste av svangerskapet, og har vært sykmeldt den siste måneden pga bekkenløsning og diabetes/høyt blodtrykk. Dessverre kjeder jeg meg hjemme (for lite voksenkontakt på dagtid?), så jeg har diskutert med jobben om det finnes alternative arbeidsoppgaver jeg kan gjøre noen timer i uken. Jeg er lærer og klarer ikke en full dag i klasserommet lenger, men kanskje jeg kan bidra litt på biblioteket i stedet, f.eks.

 

Dagene hjemme har gitt meg tid til å redebygge/hamstre, så nå tror jeg det viktigste er i hus til babyen kommer. Jeg tror jeg bare har gulpekluter på "må ha"-listen nå. Eller kanskje ikke. Det er kanskje lurt å lete frem en utstyrsliste og se om jeg har nok bodyer osv. Jeg har i grunnen glemt hva man egentlig trenger ... Det jeg vet er at det er utrolig mye unødvendig utstyr der ute!

 

Ellers strikker jeg til den lille. Så langt er det blitt et hentesett i hvit bomull og en kjole i babyull. Riktignok er jeg fortsatt ikke overbevist om at jordmor har rett i at det er en jente, men oppskriften så så morsom ut, så jeg måtte bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter

Jeg må nok kaste inn hånkleet og få meg en gradert sykemelding nå. Er totalt utslitt, nå har vi hatt sykdom i huset konstant siden i tidlig høst. Siste er nå elste jenta på snart fem som opererte mandler og polypper på mandag. Søvn om natta er oppskrytt så mellom to og tre timer er tydeligvis det jeg fortjener og trenger. Er enten våken pga våkne barn eller fordi jeg er oppe å tisser. Sliter også mye med kynnere og jordmor synes jeg bærer litt for lavt til at alle de kynnerene er noe greit. Vi ønsker jo ikke noe tidlig fødsel.

Legen har flere ganger spurt om jeg ikke vil sykemeldes litt i og med at vi har hatt så sinnsykt mye sykdom med barna så lenge og ikke får tatt igjen noe av den tapte søvnen. Jeg har sagt at jeg vil vente litt, men nå tror jeg at jeg må takke ja.

 

Eller prøver jeg å holde motet oppe. Gleder meg til den lille kommer, selv om jeg ikke helt har forstått at vi skal ha en til, men sånn er det vel når det ikke er helt planlagt.

Satser på at jeg er litt mer "på hugget" neste gang vi har en sånn tråd om hvordan formen er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...