Gå til innhold

Prøver her også: Noen fra Lillehammer her?


-augustspire-

Anbefalte innlegg

Ingen på BIM-treff Oppland, så prøver her også!

Hvis det er noen gravide damer som har lyst til å møtes en dag hadde det vært veldig hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej

 

Jag bor lite lite utanför Lillehammer just nu, ska snart flytta till Moelv =)

Jag har termin den 27 juli, första barnet så det blir spännande. Det hade varit jätte skoj att få kontakt med andra gravida... Saknar verkligen någon som är i samma situation som mig själv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, da er vi flere :-) Vi bor i Vårsetergrenda, altså sørøst for sentrum. Jeg skal ha første barn i august, termin 22.08! Vi gleder oss!

 

da kan vi jo prøve å få til en treff, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært kjempe moro :-) Selv venter vi vårt andre barn, foreløbig er termin 20.august. Skal på UL i morgen faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolut det hade varit jätte trevligt att kunna få till en träff.

snart2barnsmor koseligt att du väntar ditt andra barn, då har du mer erfarenhet og kan säkert ge råd till oss førsta gångs mammor...=)

Kos dig i morgon på ultralydet, en härlig känsla! Allt blir så verkligt efter det. Vi väntar en liten gutt.Hehe jag var helt säker på att jag hade 2 jenter i magen min men ikke det.

 

Mår ni bra annars då?

 

Ha en fin dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med gutten i magen :-) Dette ser ut til å bli ett år hvor det blir født mange gutter, selv tror jeg at det bor ei jente i magen min denne gangen. Blir spennende å se i morgen, magefølelsen kan jo ta feil.

 

Her er alt bra om dagen :-) Kvalmen er helt borte og det har den vært i noen uker alt, kjempe godt. Merker jeg fortsatt er litt sliten og trøtt iblandt, men det får bare gå.

 

Hvordan er formen deres da?

 

Ha en fortsatt fin dag du også, madicken82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende! vi har bare vært på en tidlig ul i uke 11, skal på ordinær først i uke 20, dvs i slutten av mars. Jeg tror det blir jente, men samboeren min tror det blir gutt. Klarte ikke å holde meg da jeg tok en tur på messa i håkons hall før helga, ble en liten rosa ull-body ;-) får gi den vekk i gave eventuelt!

 

Formen min er veldig bra, jeg var veldig trøtt og kvalm helt fram til uke 14. Er ikke kvalm lenger og det er HERLIG! Rart hva man setter pris på når man er vant med å være uggen hele tida.

 

Har også begynt å trene igjen, er egentlig veldig aktiv, men det var ikke aktuelt å drive med noe særlig trening i kvalm-og-trøtt-perioden. Nå derimot koser jeg meg med skiturer i sola!

 

Hva med dere, trener dere i svangerskapet? Eventuelt hva?

Lykke til på UL!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej på er =)

 

Hur gick det på UL idag? Spännande att höra. Ja det är nog många pojkar som föds i år.

 

Gott att höra att ni är i bra form, allt går ju så mycket lättare då. Jag mådde helt förfärligt i början från vecka 6-12 var jag en helt annan person... Jag sov 20-22 timmar om dygnet i 1 vecka nonstop! Huff jag svimmade, orkade knappast äta, gick ner 6 kg väldigt fort poff, var ledsen hela tiden, mådde illa, kastade upp osv... MEN lagom efter jul så blev jag piggare tack och lov och nu mår jag toppen =)

 

Trodde aldrig att man kunde må såååå dålig av en graviditet.

Nu är man bara lite trött o sliten i ryggen vissa dagar men annars mår jag bra.

 

Jag är glad i att simma annars är jag ingen sporty girl.Provade mig på yoga men nix det var inget för mig.

 

Rosa ull-body...hehe så sött då. Jaa ibland kan det vara svårt att låta bli att handla när man ser så söta babysaker.

Blir bra sen när ni vet om det är en pojke eller flicka i magen om ni vill veta såklart. Här i Norge verkar det vara väldigt vanligt att man får reda på babyns kön. I Sverige vill dom helst ikke tala om det!

 

Ha en strålande fin dag i solen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-)

 

Solen skinner og det er våår, tralala! Som dere skjønner, humøret er bra for min del, men var mye mer varierende i starten. Madicken, høres ut som du hadde en trøblete start på svangerskapet. Ble du sykmeldt fra jobb? Og ikke minst; Hvordan har du det nå?

 

Snart2barnsmor: Vi er spente på Ul:-) Har hørt så mye bra om fødeavdelingen og tilbudet til gravide på sykehuset her på lhmr, er spent på å høre om det stemmer :-)

 

Har dere vært hos jordmor enda? vi var på mandag, hos en veldig hyggelig dame ved navn Guro. Gleder meg allerede til neste gang vi skal dit, det var virkelig en person jeg føler jeg kan snakke med det meste om.

 

Hva jobber dere med? Og hvordan synes dere det går å jobbe nå som dere er gravide? selv er jeg lærer på vgs, var slitsomt i kvalme-perioden, men nå er det bare hyggelig med elever som spør og graver. Søte, er de :-) Men merker jo såklart at jeg ikke har samme overskudd som før, må ha en blund på sofaen hver dag...

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i går var vi på UL, og i magen bor det ei jente.. akkurat som vi trodde :-) og alt stod bra til. Så i går måtte vi (eller jeg da, hehe) innom babyshop og der ble det såklart et rosa plagg.

 

Jeg jobber ikke. Er fortsatt hjemme med minste mann som nettopp har blitt 1 år.. Er forsåvidt nok trening i det å løpe etter en 1 åring som nettopp har begynt å gå, er både høyt og lavt.. ellers prøver vi oss på svømming så ofte vi har mulighet, det er deilig!

 

Ha en fin dag dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

 

Grattis till flickan som ligger i magen, vad skoj =) Nu är det bara shoppa loss då..hehe rosa rosa rosa.

1 åring ja då är det säkert full rulle i huset, koseligt det.

 

Jag är hjelpepleier och jobbar bara natt vilket passar mig utmärkt. Just nu mår jag toppen men som sagt dom førsta veckorna var skit jobbiga!! Jag blev sjukskriven i 6 veckor, klarade ikke ta hand om mig själv ens en gång. Glad jag har en underbar man som pysslar om mig.

 

Har haft en hel del fri nu på sista tiden 4 veckor =) Men ska snart børja jobba igen....får se hur det går. Ingen som vet att jag är gravid på jobbet ännu men ska snart tala om det tänkte jag. På måndag är jag ju gravid i 22 veckan så magen børjar ju synas lite mer nu.

 

Hur långt har ni kommit i eran graviditet?

 

Känner ni rørelser?

Jag børjade känna redan vecka 15 och det var en härlig känsla.

Nu känner jag väldigt mycket, det är en aktiv gutt i magen, han sparkar och vänder på sig ofta.

Har varit hos jordmor 3 gånger, 1 gång på Lillehammer och 2 gånger i Moelv. Eftersom jag flyttar till Moelv så bytte jag jordmor dit och där är dom jätte trevliga. Kjempe fint ställe, stort och luftigt.

På Lillehammer var dom ju också trevliga =)

 

Spännade att jobba som lärare, vidargående är rätt stora barn va?

7-9 eller har jag fel?

 

Så kom det massor av snø igen då...hehe trodde det skulle bli vår snart.

 

Ha en riktigt trevlig helg.

Vi hørs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Gratulerer med jente i magen! Én jente og én gutt her nå, da spørs det hva jeg kan stille med...

 

Madicken, jeg er imponert over dere som jobber natt! Du må ha et godt sovehjerte, slik at du sover godt på dagen? Selv takler jeg ikke turnus en gang! Godt det er forskjell på oss :-)

Fint å høre at mannen tar ansvar. Slik var det hos oss også, i sove-perioden. Mannen vaska hus og ordna! Utrolig bra!

 

Jeg begynner på uke 18 på lørdag, så er litt bak dere. Derfor jeg ikke har vært på ordinær UL heller, to uker igjen nå! Spennende, jeg gru-gleder meg...

 

vet du, jeg vet ikke om jeg har kjent bevegelser eller ikke! Er jo mye rumling i magen, og noe jeg tror er bevegelser, men er sannelig ikke sikker... Har heldigvis hørt hjertelyden flere ganger, så vet med sikkerhet at det lever, iallefall! Men håper jeg snart begynner å kjenne noe sikkert.

 

Ja, elever på videregående er ganske store. De er fra 16-18 år, så det er mye hormoner! Men for det meste er det en utrolig fin alder å jobbe med, faglige diskusjoner med ordentlig "innhold" setter jeg stor pris på. Tar meg selv i å huske på at de ikke er voksne, for DET er de ikke! :-)

(Man merker det selvfølgelig ganske godt enkelte ganger!)

 

Nå er det helg! Håper på sol, for jeg skal heie på de spreke birkebeinerne i morgen.

 

Ha det fint så lenge!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi er heldige som har menn, hva skulle vi gjort uten dem i den tøffeste perioden? hehe :-)

 

Du er ikke så veldig langt bak, -augustspire-. Jeg er akkurat 18 uker i dag :-) og termin er 21.august. Så da er det vel mulighet for at vi ses på sykehuset i de tider.

 

Med første tror jeg ikke at jeg kjente liv før etter uke 20. Denne gangen vet jeg litt mer om hva jeg skal kjenne etter og er ganske sikker på at jeg kjente litt allerede fra uke 12 og nå kjenner jeg noe hver dag :-) kjempe betryggende og deilig følelse! og må innrømme at etter UL har jeg klart å senke skuldrene litt mer. Lykke til på UL når den tid kommer -augustspire- :-) Alt er nok super bra med den lille skal du se.

 

 

Dere får kose dere i helga, med eller uten sol :-) Her blir det Ikea-tur i morgen og familiebesøk på søndag, altså fullt opp. Montro om bena mine vil henge med på det, hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt, snart2barnsmor! Blir spennende å se om terminen min forskyves etter UL, hvis ikke ses vi nok på sykehuset :-)

 

Lykke til med beina på IKEA! (En av de få tingene jeg savner her på Lillehammer.... Det andre er en kafé, i Kaffebrenneriet eller Choco Boco-stil, som ikke stenger klokka 17 eller har fullt av fotballkamp-stirrende gutter. Og har masse god kaffe og mat og kaker... Men ellers er vår lille by topp!)

 

God helg begge to :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej mitt i natta.

 

Ja visst är det tur att vi är olika =) Jag är verkligen en B-människa og klarar ikke av att jobba dag! Det går väldigt bra att jobba natt men får se hur det blir längre fram... klart man känner sig lite mer sliten än vanligt. Så länge jag klarar av att sova om dagen går det bra.

 

Min jordmor var ikke glad att jag jobbade natt, tyckte jag skulle byta och jobba dag istället. Hon sa att det var farligt før barnet osv....men jordmoren jag hade på Lillehammer sa att det ikke avr någon fara alls så länge jag lyssnade på kroppen!

 

Jaja får se hur länge man klarar av att jobba.

 

Har ni børjat tänkt något på førlossningen?

Smärtstillande ni vill ha osv?

 

Jag är otroligt rädd før sprutor, jag får panik og det är fruktansvärt jobbigt!! Jag gruar mig mest før sprutor och blodprøver. Jag hoppas klara av att føda utan ryggmärgsbedøvningen!

 

Att føda i vatten är det många som säger är bra, har funderat lite på det också. Annars är det bara lustgas som är i mitt huvud just nu....

 

Nu må jag jobba vidare här.

Ha en strålande fin dag när den väl børjar =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer, hvordan er formen? Her er den faktisk veldig bra!

 

Var i Oslo i helga og shoppet mammaklær, utrolig gøy faktisk! Godt med disse jeansene som man kan trekke over magen. Har bare gått i sånn jeans-tights de siste mnd, så godt å gå i "vanlig" olabukse igjen! Og magen begynner å bli stor, hjelp, hvor stor kommer den til å bli egentlig? Merker allerede at det er mer krevende å bøye seg ned osv, så da lurer jeg på hvordan det blir i juli. Vel, den tid den sorg, jeg synes uansett det er hyggelig med all den postive oppmerksomheten en slik mage får, fra både kolleger og venner.

 

Madicken: Har faktisk ikke tenkt så mye på fødsel enda. Er som deg ikke så glad i sprøyter, men frykter nok smerten enda mer. Snart2barnsmor: Hva gjorde du da du fikk nummer 1? Jeg tror jeg kommer til å takke ja til epidural. Jo mindre vondt, jo bedre tenker jeg, selv om jeg har venninner som har født helt uten smertestillende på ABC-klinikken og skryter stort av det. Spesielt som du nevner Madicken, at dette med vann er så bra... Tilbys det på Lillehammer?

 

Ellers er jeg og mannen min inne i permisjons-diskusjonen... Mye å bestemme seg for, og litt forvirrende det hele. Vi var på kurs på NAV i forrige uke, og det var jo forsåvidt oppklarende. Tror jeg lander på 100%dekningsgrad i 27 uker, og så tar jeg heller ulønnet permisjon hvis jeg vil ha mer tid med barnet (og det vil jeg sikkert). Vurderer også å jobbe en dag i uka fra feks februar. Men dette må jeg diskutere med sjefen... Hvordan løser dere permisjonen?

 

Ellers håper jeg dere nyter 2 trimester og våren!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen til dere også :-)

 

Har ikke tenkt så mye på fødselen enda jeg heller. Mange planlegger hvordan de helst vil ha fødselen, div. hvilkene smertelindring som skal brukes og om i det hele tatt ønsker smertelindring, føde i vann, osv. Tror egentlig det er greiest og bare ta det som det kommer, man vet jo aldri hvordan fødselen kommer til å bli. Med min første tok åpningsfasen veldig lang tid.. jeg prøvde varmepute, akupunktur, badekar og lystgass. Og føler jeg klarte meg fint med det. Vet ikke om det de tilbyr å kunne føde i vann på Lillehammer, men ihvertfall kan du få sitte der i tida før pressriene.

 

Har ikke så mye tid til å sitte her om dagen, minsten her er ikke helt i slaget pga tenner som bryter frem..stakar!

 

men.. Ha en fortsatt fin dag dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Må bare fortelle at vi var på ul i går, og i magen spreller ei jente! Alt bra med den aktive krabaten. Så nå skal vi ta helg og kose oss alle tre. :-)

 

Håper dere får en fin helg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS till jentan i magen =) Härligt att høra att allt är bra.

Allt blir så mycket mer verkligt efter att man varit på ul.

 

Jodu man känner av att man børjar bli lite større....hehe blir spännade att se hur det blir i sommar! Magen växer ju før varje vecka...ojoj. Men en så länge går det fint.

 

Vi har tänkt ta 100% og jag är hemma førsta tiden fram till slutet på februari. Børjar då att jobba ca 60% medans killen är hemma 50% fram till sommaren och sedan tar han ut 7 veckor på raken plus 4-5 veckor ferie så vi kommer vara hemma länge med våran lilla pojke =) Gleder oss som bara den!!

 

Vad skoj att shoppa i Oslo, finns lite mer butiker där än här! Har ikke shoppat så mye mammaklær ännu bara några mammatights annars går jag oftast bara i klänning och kjol.

 

Annars bra med er?

 

Ha en strålande fin vecka.

Härligt att äntligen april månad har kommit.

 

Natti natt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempedeilig etter man har vært på UL :-) Men, fikk en liten nedtur uka etter, har følt meg så fin form at jeg har jobbet masse og styrt på. Det fikk straffe seg, fikk heftige kynnere, ble veldig redd og trodde nesten det var rier... Det var det heldigvis ikke, bare harmløse kynnere, men fikk en lærepenge og tar det nå meget med ro! Sykmeldt 50%, legen mente det var best en periode.

 

Nå prøver jeg derimot å orientere meg i den o store barnevogn-jungelen. (Noe må man jo ha å gjøre når man skal ta det med ro ;-))

Men - blir bare kjempeforvirret! Hvilken vogn kjøper/ har dere til de små?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...