Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Jeg skal i bryllup i mai og har egentlig ikke så stort utvalg i kjoler. Har egentlig bare en hvit. Men er ikke hvit litt fy fy? Dette er ikke en veldig finslig kjole, men heller en litt tøff som jeg tenker jeg kan "pynte opp" med litt fine smykker og noen pene sko. Hva tenker du? Hadde du reagert hvis det var ditt bryllup?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Hold deg unna hvit kjole i bryllup så lenge du ikke er bruden!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Nei, nei og atter nei!!! Hvit kjole er kun forbeholdt bruden i et bryllup..... Nå hadde jeg selv en utradisjonell kjole som ikke var hvit, og vi hadde kun forlovere til stede under vielsen (i utlandet). Men hadde jeg vært den typisk tradisjonelle hvite bruden, så hadde jeg kanskje løftet et øyenbryn hvis noen kom i hvit kjole. Og tror de andre gjestene hadde reagert mer enn meg, med litt hvisking og tisking om hun andre dama i hvit kjole som tror det er hennes bryllup.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 min forlover stilte i hvit silkekjole med tyll...jævlig kult.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Hvit kjole synes jeg man skal droppe, og la bruden være den ene hvite. Men de andre såkalte fyfy-fargene blåser jeg i. Ifølge hysterikerne kan man jko verken ha svart, rød eller grønn kjole fordi det har symbolsk verdi, og det blir bare for teit. Men å unngå hvit kjole har en helt konkret årsak, at bruden skal få skille seg ut.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Den eneste måten det kan gå på å komme i hvit kjole i et bryllup, når du ikke er bruden, er om du kan f. eks. ta på et belte i en annen farge, har en farget jakke på utsiden( som du ikke ta av deg hele kvelden) osv. Men selv da er det på kanten med en hvit kjole.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 KJør på! Så lenge kjolen ikke minner om en brudekjole kan du bruke hvilken farge du vil. Er bare tull alt det fargepjattet. Kun på dette forumet det høres ut som det er strenge regler på hvilke klær man kan ha i bryllup. Det er faktisk ikke slik når du kommer i bryllupet. Der går folk kledd i klær som kler dem og de føler seg komfortable og pene i.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Helt alvorlig; jeg er ikke opptatt av farger eller antrekk i bryllup. Kort, langt, svart, rødt, bukser, skjørt - jeg gir F. Men hvitt er og blir brudens farge den dagen (jeg er ikke gift og har ingen interesse av det).
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 kjolen er ikke helt hvit, men crem,,, bruden ska vell også ha denne fargen. Kjolen ser IKKE ut som en brudekjole, men mer som en "strandkjole". Bruden selv har gitt klar signal, så jeg kan bruke den:) men tenker liksom litt på andre reaksjoner som kan komme:),,, men pytt pytt! HI
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #12 Skrevet 4. mars 2011 Hvis du liker å bli uglesett og hvisket om i krokene, kjør på!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #13 Skrevet 4. mars 2011 nei nei nei.....det må du ikke finne på å gjøre!la bruden(selv om hun godtar kjolen din) få ha dagen for seg selv, du vil vell ikke at folk bare skal snakke om DIN kjole?aldri godtatt det jeg...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #14 Skrevet 4. mars 2011 Ei hadde på seg ei hvit sommerkjole da jeg giftet meg. Men det ble skikkelig kommentert flere ganger. Så selv om bruden sier ja hadde jeg uansett latt være.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #15 Skrevet 4. mars 2011 Hvit og "ser ut som en strandkjole". Da høres det mere ut som om du ikke gidder å anstrenge deg det aller minste for å pynte deg. Om bruden sier at det er ok ( Hva skal hun si, egentlig? Uten å virke helt bridezilla!), så kommer andre til å synes at du mangler takt og dannelse, og muligens at du kunne ha pynta deg litt..."Strandkjole" er ikke bryllupsantrekk. Jeg så flotte kjoler på Floyd i går til 299,- som er mer enn fine nok til å gå i bryllup med, så en liten tur i byen så finner du nok noe fint som ikke er i hvitt.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #16 Skrevet 4. mars 2011 Jeg bryr eg vanligvis ikke om slike ting, men akkurat hvit kjole i bryllup hadde jeg holdt meg unna. Hvis noen hadde spurt meg da jeg selv var brud hadde jeg nok sagt ja for ellers fremstår man så selvopptatt, men jeg hadde blitt veldig lei meg. Jeg synes du skal velge en annen kjole akkurat denne dagen. Det er tross alt brudens (og brudgommens) dag.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #17 Skrevet 4. mars 2011 Er ikke en strandkjole, men en malene birger kjole. Men ser kanskje ikke sånn typisk bryllup ut:) Meeeen, kommer jo an på tilbehøret mener jeg:) Uansett takker for alle svarene:) Får bare enten bytte kjole eller manne meg opp til alle stygge kommentarene som vil komme bak min rygg:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå