Gå til innhold

"Gode venner"


sxaurora

Anbefalte innlegg

Eneste som irriterer meg grensesløst er venner som liksom skal være der, men som ikke er der i det hele tatt! Later som om de er intresserte, noe de overhode ikke er! De gir fullt f! De klager på hvor utrolig sutrete jeg har blitt og at jeg klager på "alt"! Det er ikke akkurat lett å styre hormonene sine, kan ikke det bare bli akseptert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, tror ikke alltid det er lett å være venn med hormonelle gravide. Det skal som oftest ingenting før det "snapper". Selv har jeg ikke vært sinna eller hormonell under svangerskapet, så venninnene mine er rett og slett overrasket.;)

 

Kan ikke tvinge venner til å like å høre på hormonelles sutring da, og i tillegg være intressert. Spørs om de har barn eller vært gravide selv og da er det vanskelig å sette seg inn i hva du føler..;) Nå vet ikke jeg hva det gjelder, men kanskje det er greit å ta til seg litt? Og neste gang si; "uff sorry nå klager jeg mye, he he men disse hormonene er neimen ikke lette å styre!". Da blir venner straks mer forståelsesfulle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å si. Jeg er 19 år, to venninner på samme alder som kun er med hverandre. Spørr aldri om jeg vil være med ut eller noenting. Men de ber meg om å spørre, men de gangene jeg har spurt har de ikke kunnet fordi de er et annet sted eller er ute å gjøre ting jeg ikke kan gjøre. Og nei de har ikke vært gravide før heller! Eneste jeg får er dritt i trynet hvis jeg har litt hormoner, eller hvis jeg prøver å få de litt til fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke lett å være først ut å få barn, etablere seg etc. Du må nok regne med å ha. En dødperiode på vennskapsfronten, hvis du ikke blir kjent med flere unge mødre og gravide, da...

 

Selv er jeg motsatt, føler jeg er sist ut, og holder på å ta igjen vennene mine. Ikke lett å ha lyst å henge med venninna si, men hun må bestandig sjekke med typen sin først, og det er utrolig vanskelig for en langtidssingel å forstå, ikke lett å ha lyst å dra ut å drikke, men vil ikke spørre den gravide venninna, for du vet hun ikke klarer å dra edru på nattklubb, og da ender det bare med ay hun sitter hjemme og er lei seg for de tingene hun går glipp av... Ikke lett å ville besøke venninna som nettop har fått barn, men må forholde seg til å alltid ringe først, og få klarsignal når ungen endelig har sovna, og når du kommer dit, så må du gå så jæævlig stille i døra, og du føler ikke at hun hører på dine problemer lenger, men er bare interessert i seg selv og sitt barn og sin familie...

 

Du har valgt å bli mor i en alder mange rundt deg bare vil drikke og ha det gøy uten ansvar, og det blir neppe lett, men trøst deg med at når vennene dine blir eldre og selv velger å stifte familie, så er du den erfarne venninna de kommer til, og ber om råd til.

 

Håper jeg ikke var for negativ, prøver bare få deg til å se deres side av saken for jeg har vert der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herregud. Satt å smilte for meg selv faktisk, he he. Tusen takk for tilbakemelding, den hjalp veldig:-) Jeg vet også at ting vil bli bedre med tiden, er bare det at jeg føler meg veldig tråkka på når venninner sier de vil være der uansett hva, og jeg bare må si ifra osv. Men jeg må bare se på det slik at de gjør ting jeg ikke kan være med på, og at de sikkert ikke er så utrolig interessert i å sitte inne en hel kveld og bare slappe av fordi jeg er sliten.

Men jeg skal ta alt med et smil! :-) En dag vil de komme til meg som sagt. Det varmet godt når jeg leste det! Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...