Gå til innhold

Gutten min ble bitt i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det er ikke første gang d skjer...det store merke på ryggen. heldigvis ble d ikke hull. blir så sint.nesten gruer meg til å ha han i barnehagen igjen. er den samme gutten hver gang som gjør noe. de leker så godt ilag og plutselig sier d pang. De sier de prøver følge med ekstra på de to,men at de ikke kan fokusere på bare de 2 hele tiden. De hadde snakket med gutten idag og skulle snakke med foreldrene når han ble hentet. Stakkars gutten min :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten din tåler nok en støt!

Sånt skjer hele tiden i barnehagen, i alle fall med de minste.

Så lenge det ikke er livstruende så er det vel ikke noe å bli hysterisk for heller.

Barn vokser og lærer av slikt. Forklar personalet på avdelingen til gutten din at du håper at de driver med tiltak som kan få bukt på biteproblemet inne på avdelingen deres. Og antageligvis så driver de på allerede å koke hodene sammen om hva som kan gjøres.

Skrevet

Skal du bli sint for at barnet ditt blir bitt i barnehagen så er det til det beste for alle at du tar barnet ditt UT av barnehagen. At barn blir slått, bitt ol i bhg er ganske vanlig spesiellt på småbarnsavdelingen.

Tenk neste gang kan biteren være ditt barn!

Skrevet

de blir 5 år i år i år så vil ikke akkurat kalle de "små"

Skrevet

om gutten er 5 år så tåler han dette.

jeg har en gutt på 2 år((snart 3) som blir bitt av en jente i ansiktet, har blitt hull flere ganger. barnehagen her har ikke sett det engang og når vi spør når vi henter så sier gutten at hun har bitt han. barnehagen vet da ingenting om dette. vi bytter barnehage nå og håper på å komme i en barnehage hvor dette blir tatt bedre. ( bytter barnehage pga flytting ikke biting)

er vanskelig å få tatt all biting. da unger er slue og gjør det når voksne står med ryggen til eller ikke er til stede.

lær ungen din at han ikke skal bite så gjør hvertfall ikke din unge det mot andre.

Skrevet

Hvis de er så gamle som 5 hadde jeg virkelig tatt det opp med foreldrene til den andre gutten, en ting er at småbarn biter, ikke lett å forklare en 1.åring at han ikke skal bite, men en femåring... Nei det hadde jeg ikke funnet meg i. Der har tydeligvis foreldrene en jobb å gjøre.

Skrevet

de i barnehagen skulle snakke med dem. d gjorde de sist å men....

Skrevet

Når barnet ditt leveres i barnehagen så er det barnehage personalets ansvar å ta seg av barnet. Det at barnet biter eller blir bitt, kan faktisk ingen foreldre gjøre noe med når de ikke er til stede. Dette blir kun barnehagens ansvar til å følge opp. Det skal være dem som tar kontakt med det andre barnets foreldre, ikke du som forelder..Da viser du deg svært uprofesjonell, og du vil antageligvis få tilsnakk fra barnehagen.

Det er ikke engang sikkert at bitingen er noe problem hjemme hos gutten...kanskje det bare er i barnehagen. Det ligger som regel ALLTID grunner bak, bare man graver langt nok for å finne årsaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...