Karma! Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 i fjor hadde vi ecco gore tex vinter sko og cherrox (sånn d staves mon tro :-p ) Jenta klaget over at hun ble kald m ecco skoen ble hun litt fuktig i disse, fornøyd m cherroxene da men de er jo så tunge og stive.. Hørte masse bra om sorel skoene så tenkte jeg skulle ta disse i år, vanntette og varme. Men neida ungen er klissvåt selv når det ikke er annet en "tørr" snø ute :-( har alle to par vinter sko till barna? Eller er det ET par som virkelig er bra?
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Jeg har alltid vært fornøyd med Viking sine vintersko. Aldri blitt våte i de i snøen i alle fall. Når det begynner å bli mer slaps så går vi over til cherrox.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Har hatt både Ecco og viking goretex sko til barna. Begge deler har holdt de varme og tørre. Noe som er viktig i goretex sko er at man ikke har en ren ullsokk i skoen, bruk en blandingssokk f.eks Ullvang sokk. Med ren ullsokk vil man bli kald, men med en blandingssokk holder man varmen. Hvorfor det er slik, kan jeg ikke forklare. Men har testet det ut i praksis og det stemmer. I tilegg er det viktig å holde goretex skoene relativt rene og impregnere de gjevnlig. Ikke tørk de direkte på varmekabler, og husk å ta opp sålen når du skal tørke skoene slik at det ikke blir fuktig under.
kokosyklus Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Det kommer an på hva som passer på barnets fot og. Vi har brukt Ecco goretex både i år og i fjor. En gang var hun våt på bena i vinter og det var frodi jeg hadde vasket de og glemt å imprignere etterpå. Ellers bør skoene imprigneres hver 3. måned om de brukes hardt. I fjor tasset hun rundt i slaps og vanndammer uten å bli våt en eneste gang med disse Ecco skoene. Vi kommer ikke til å kjøpe cherrox i år før jeg ser at disse Ecco skoene evt ikke holder mål. Hverken Viking eller Sorell passer til snuppa sin fot, de er for brede og hun svømmer rundt i de. Derfor ble det Ecco igjen. Sverger til Goretex enn så lenge. Den største testen gjenstår nå mot våren:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå