Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 jada, skrevet ett innlegg før om min "snille" stemor som mener ditt og datt.... nå mener hu at jeg har fått så mye vann i føttene, leggene og fingrene fordi jeg sitter for mye rolig, at jeg må gå en tur på en time hver dag.... problemet er at jeg sliter så mye med sterke kynnere, nedpress og svimmelhet at jeg rett å slett ikke har energi til å gå noe tur.... er 20 dager til planlagt ks, og kjenner det er tungt bare å gå rundt inne, på butikken, løfte bena inn og ut av bilen osv.... føttene kjennes rett å slett ut som murstener. føler meg som en hobbit! det sprenger veldig med både sko og sokker. vi har et stue bord med en hylle under, så i sta at jeg hadde sittet med leggen inntil det, og har et stort hakk i leggen!!! det gjør ikke vondt eller noe.... legen/jordmor har satt 2+ på ødem..... noe jeg kan gjøre for å lette litt på dette? prøvd å ligge høyt med føttene/leggene, men det sprenger så mye at jeg rett å slett ikke klarer! hjelper det altså å tvinge seg ut på tur??
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Det har jeg ingen tro på. Jeg vet selv at når jeg har gått lenge får jeg opphovnede bein, og jeg er ikke gravid (derfor skal man aldri kjøpe sko på slutten av shoppingrunden). Det som hjelper er å drikke vann. Masse vann. Og å ligge med beina høyt. Unngå salt mat og drikke.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Hadde det samme da jeg gikk gravid. Ble anbefalt støttestrømper når jeg skulle ut å gå og å ligge med beina høyt i 15 - 30 min noen ganger for dagen, eller når beina føltes sliten.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Jeg hørte at lette turer hjalp også. Og så beina høyt og mye vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå