*Bambi + spire* Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Merket dere at dere var mer kvalm med jentene enn med guttene? Spennende å høre, flere jeg har snakket med har vært superkvalm med jentene og bare kvalm i evt. starten med guttene.. Er veldig kvalm, men er bare 6+5 så det kan jo avta:) Takker for svar:)
**Lykke** Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Var ikke kvalm et sekund med jenta, med gutten var jeg småkvalm første tre mnd
*Bambi + spire* Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2011 Spennende! Rart det der med kvalmen, at et svangerskap kan man være veldig kvalm og det neste ingenting.. De vet jo ikke helt hva kvalmen skyldes heller.. Har du forresten noen tips for å motvirke kvalme?
Ms.Smith Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jeg var KJEMPE kvalm hele svangerskapet med min jente. Denne gangen merker jeg svært lite kvalme så langt. Men er bare 6 uker da, så den kommer kanskje... Derimot har bekkenet plaget meg denne gang, og det hadde jeg INGEN problemer med forrige gang...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Har 2 barn fra før av, en av hvert kjønn. Kastet opp i 9mnd med begge. Er 15 uker på vei med nr3, og vet ikke kjønn ennå. Men kaster like mye opp. Begynte tidlig å kaste opp alle 3 gangene, og varte til fødsel med de 2 andre iallefall. Ser ingen bedring denne gangen ennå, iallefall.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Tror det er en dårlig indikator på kjønn.... Har en venninne som hadde en sinnssyk kvalme og oppkast med gutten og ikke med jenta. Jeg har vært like kvalm med både guttene og jenta...
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Kastet opp mere, mere kvalm og lengre med gutten enn med jentene Altså motsatt av det mange sier....
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Jeg bærer min andre gutt nå og er kvalm ca 10 uker lengre enn med jenta!
Popelko Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Med gutten var jeg kvalm og kastet opp hver dag til jeg var godt over halvveis, denne gangen har det vært mye bedre, får jente nå
Mrs. Bouquet Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Har vært like kvalm i 3 svangerskap. Har en av hevr og nr. 3 vet jeg ikke enda.
3 gutter og venter prinsesse Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Hei. Jeg har 3 gutter og utrolig nok venter vi en jente denne gangen. Var litt små kvalm i svangerskap nr 3 men denne gangen har jeg vært veldig kvalm. Er mye det ennå selv om jeg er i uke 24. Men har fått masse andre ting jeg ikke har vært plaga m før og. Har en venninde som har 2 gutter og hun kastet opo hele dagen de 4 første månene. Så er veldig forskjellig. Trur heller det har n med hormonene og hvordan kroppen takler dem.
bokormamma Skrevet 6. mars 2011 #12 Skrevet 6. mars 2011 Ikke kvalm et sekund med jenta vår, men kjempedårlig i mange uker med gutten. Måtte til slutt ty til healing for å bli kvitt kvalmen, for jeg raste ned i vekt med ham:-S Var også generelt shabbyere med gutten, følte meg uvel og ukomf med hele greia. Denne gangen vet vi ikke kjønnet, har fått stadfestet begge deler, uten at det egentlig betyr noe. Men svangerskapet er helt som med jenta, så vi er litt spente.
Maia&Mathias <3 Skrevet 6. mars 2011 #13 Skrevet 6. mars 2011 Har ikke vært kvalm i noen av svangerskapene. Førstemann var en gutt og denne ganga venter vi ei jente og bege svangerskapene har vært like ift kvalme. Mye mer plaget med bekkenet denne ganga da, blir 100% sm nå, er 20 uker på vei. Jm som vi hadde ul med sa at det ikke har noe med kjønn å gjøre med kvalmen, men med hva slags hormoner mor skiller ut.
Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 Jeg var ikke kvalm med førstemann som er gutt, men nå med nr 2, som er jente, var jeg veldig kvalm de første mndene... Er visst ikke bare tull dette her, moren min(som har jobbet som jordmor i ca 20 år) sier at det er veldig vanlig å være mer kvalm når man venter ei jente. Er visst noe med hvordan kroppen reagerer på hormonene...
Gutt09 + jente juli11 Skrevet 7. mars 2011 #15 Skrevet 7. mars 2011 Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann, som er en gutt. Nå var jeg skikkelig kvalm i 2-3 uker, og venter ei jente :-) Så det stemmer med meg også!
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 Ikke kvalm el dårlig på noen måte med jenta, nå blir det gutt og jeg kaster fortsatt opp i ny og ne, er 24 uker. Kastet opp daglig de første 18 ukene for å komme tilbake nå, heerrlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå