Gå til innhold

Mannen reiser bort i uke 32....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å reise fra kona si i uke 32, med to barn fra før på 1,5 og 3 år- en hel helg fra tidlig fredag til sent søndag? Kjenner jeg er litt svett nå jeg.. Og bittelitt sint, fordi han i det hele tatt prioriterer "guttetur" med kompisen sin nå:( Magen er stor, og jeg kjenner det er tungt å være "alenemor" ei helg altså! Men mulig det bare er hormonene som tar overhånd i kveld;) Han ser ikke problemet i allefall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt ærlig, så ser jeg, per nå, ikke problemet jeg heller ;) Du kan be over ei venninne, en bror, en søster, mamma, svigers o.l på dagen på lørdag slik at de kan avlaste deg osv.

men hadde jeg stått i samme situasjon selv, så hadde jeg vært full av graviditeteshormoner og sinne :P

Skrevet

Du har enda 2 måneder igjen til uke 40 så jeg ser ikke helt problemet

Skrevet

må si meg enig med mannen din.. ser ikke problemet.. kommer til å gå kjempe fint! gjør som hun over foreslår på lørdag og søndag på dagen, så er du ikke så mye alene=)

lykke til..

Skrevet

Hvis du er tung, sliten og bekkenløs syns jeg han skulle vente et års tid. Det er slitsomt å være mor til en halvannetåring som skal løftes og bæres når man kommer et stykke ut i sv.skapet.

Skrevet

Vil ikke kappe av deg huet! MEN min kjære kommer ikke hjem før 10 dager før termin! Det kan godt hende at jeg må føde alene.... (han jobber på sjøen da). MEN altså... synes IKKE synd på deg for at du må være alene mor i en helg. Er nå i uke 33, er STOR, FEIT, TUNG og har et til barn å ta meg av. Har vært alene nå siden uke 29. Så dette bør du klare, UTEN å klage.

AMEN

Skrevet

.... og hva så? Tenker jeg. Du må da være kvinne nok til å takle det! Og du, er det ikke bedre at han har guttetur før du føder? Hvis du blir svett av tanken på å være alene med to barn, tenk to måneder frem i tid da...

Enkelte er så hjelpesløse at jeg blir helt matt.

Skrevet

Haha! Amen til 20.19!

Skrevet

Jeg skjønner selv ikke dette greie med "gutteturer". Hvorfor i alle verden skal mannfolk ut på slike turer hele tiden i en voksen alder. Hvorfor fortjener dem det?

Synes det er bare tull jeg hvis det er mer enn en gang i året. Bare tragisk at de må leke enslig ungdommer hele tiden.

Skrevet

Skjønner det kjempegodt jeg! Akkurat som jeg har behov for "jentetur" av og til. Jiises! Vi er da individer med behov for annet enn å stulle og dulle med hverandre (dvs sitte i soafen og se på TV som vel er det de fleste bedriver når de er hjemme). Vil mye heller ha en mann som lader batteriene en helg av og til enn å tråkke oppå hverandre dag inn og dag ut! Og jeg forventer at jeg kan gjøre akkurat det samme!

Skrevet

Det er snakk om en helg,ikke kall deg alenemor for det..

Har egentlig en følelse av at dette er et trolleinnlegg,iom trådene som har vært her om akkurat det i dag.

Skrevet

Hva om gubben finner seg en dame på turer og dumper deg da. Da blir du alene lengre. Nei få ikke flere barn enn du takler å ta deg av alene,

Skrevet

OI, det var da virkelig ikke meningen å støte noen her altså, og jeg har aldri kalt meg selv alenemor.. "Alenemor" for ei helg, er vel noe annet.. Det er ikke med tanke på eventuell fødsel heller jeg er stresset, det er vel mer tanken på å være alene, for jeg er ikke vant til det..

Jeg er i god form, men jeg har to turboer fra før som er høyt og lavt og i konstant tottene på hverandre, og jeg nekter ikke for at det er slitsomt å springe etter de! Bekkenet har holdt fint fram til den siste uka, men nå har jeg vansker med å løfte.. Det er bare upraktisk.

Jeg får bare prøve å få litt avlastning i løpet av helgen, jeg ble bare litt motløs her jeg satt med store magen!:)

Skrevet

Det hadde jeg ikke reagert noe på.

Skrevet

Slapp av.

Du må klare å ta deg av dine egne barn alene.

Enig med mannen din.

Skrevet

Det går sikkert så fint, atte! Sikkert lurt å finne på noe som kan okkupere hjernene til de to andre. Om det er en tur på akebrett eller lek med Play Dough (eller dvd *he he he*). Lag litt god mat og involver ungene. Skjem de bort litt, så blir det litt ekstra stas når pappa er borte (og musene danser på bordet ;-).

OG LA HUSARBEID VÆRE HUSARBEID!

Hilsen anonym 20:25 ;-)

Skrevet

Tror faktisk dette kan være godt for deg og barna. Du må komme deg over frykten over å være alene med de to. Hva om mannen din må på sykehus eller noe sånt? Da har du ingen erfaring med å ha begge barna og opplever det først i en krisesituasjon. Da er det greit å ha hatt dem ei helg sånn.

Har forståelse for at for deg så er dette en ukjent situasjon og sikkert skummelt å tenke på, men for andre så er dette faktisk hverdagen, og det er ikke så skummelt egentlig. Du er jo i god form, så du skulle ha noen problemer med dette.

Det er vel bedre at han drar på guttetur nå enn etter fødselen når dere har 3 små?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...