Gå til innhold

Verre form med nr 2 ???


Libertad

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 12 og har vært i rævva form siden uke 5. Begynner å bli lei kan du si.... Trodde kanskje at det skulle begynne å gå over snart, men det virker nesten som om det blir verre, spesielt om ettermiddagen. Da ligger jeg for det meste på sofaen og er kvalm og uggen, selv om jeg har nettopp spist middag. Dette er nr 2 og mange sier at formen kan bli verre med nr 2 enn hva den var med førstefødte....Var noe kvalm med førstemann, men er mye verre nå føler jeg. Håper så inderlig at det snart går over, så jeg kan nyte svangerskapet. Fikk innkallelse til UL i dag, slutten av april, noe som betyr at jeg er faktisk 5 mnd når jeg skal dit, er ikke det litt seint? Har ikke vært på tidlig UL eller, så det blir lenge å vente....Håper alt står bra til med den lille i magen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som å høre en beskrivelse av meg selv! Jeg er også MYE dårligere denne gangen enn forrige gang. Er forsatt hjemme med datteren min på 1 år, og når ettermiddagen kommer er jeg fullstendig utslitt, og da ligger jeg bare på sofaen. Har ganske lavt blodtrykk, er skjelven og har noe hjertebank. Kvalmen er vel som ved forrige svangerskap, tror jeg. Jeg skal ikke i UL før jeg er 20+2. Litt sent synes jeg, da uke 17-19 skal være det mest ideelle, men jordmor sa at de har nå begynt å kalle inn kvinnene når de er nærmere uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me 2!! hehe.. jeg var ikke dårlig i det hele tatt med nr 1, bare koste meg gjennom hele svangerskapet. nå de siste ukene har jeg begynt å bli så kvalm om kvelden, etter jeg har lagt veslefrøkna... har eksperimentert litt, og blir ikke så dårlig om jeg ikke legger meg helt ned i senga, men at jeg sitter i senga i stedet.. :)

Jeg er også i uke 12 og skal ha ultralyd i slutte av april, fant ur at jeg blir da 19+6 den dagen jeg skal ha ultralyd.. :) det er ganske normalt tror jeg, altså å være + - 19 uker.. :)

men jeg er enig i at det er lenge å vente.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her. Har vært utrolig dårlig denne gangen. 11 uker på vei nå og håper kvalmen snart gir seg!!!

 

Jeg også har fått innkalling til UL i slutten av april, skal ringe og be om tidligere time. Synes det er ALT for sent! Spesielt siden det sto i innkallinga at UL skal foregå i ca uke 17 (ikke siste dagen i uke 19 som det blir med meg!!!) :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen her e også forstsatt dårlig. Kasta ikke opp en eneste gang forrige svangerskap, men nå har jeg kasta opp hver eneste dag siden uke 6/7.. Er i dag 13+6. Jobber 50% og skal fortsette med det i en måned framover til nå i første omgang.. utrolig kjedelig.. Får liksom ikke gleda meg sånn skikkelig over dette svangerskapet da alle mine resterende krefter må gå til jenta mi. Håper virkelig det gir seg snart så jeg kan kose meg med vidundrene mine:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, er snart 12 uker nå og syns kanskje at kvalmen og trøttheten slipper litt taket, men kan skrive under på at det er verre denne gangen enn forrige. Jeg tror kanskje det skyldes at jeg var mer uthvilt da, jeg sov alltid en lur etter jobb og hvilte mer. Hverdagene (og -nettene...) er litt annerledes nå med ei lita ei på 16 mnd :-)

 

Gleder meg til formen bedres, mener å huske at "tåkeskya" letna rundt uke 12 forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, ENIG!

 

Jeg har vært mye verre i starten av dette svangerskapet enn sist gang! Mye mer trøtt og sliten (sover mer enn datteren min som snart er 2!) og har kastet opp annen hver dag.

Sist gang var jeg "kun" kvalm og litt trøtt..

 

Legen sa at om man er sliten blir svangerskapsymptomene ofte sterkere/verre. Og det er kanskje naturlig å være mer sliten nå som vi har andre barn å passe på og vi ikke kan slappe av når vi vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og mye dårligere nå enn forrige gang.

 

Vært konstant sjøsyk fra uke 5 til nå inntil bare for ett par dager siden. Er 11+3 i dag.

 

Hører flere venninner og sier at de har vært MYE dårligere med nr 2 enn nr 1. Kanskje pga en kombinasjon av at en ikke kan pleie kun seg selv denne gang slik en kunne med nr 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare skrive under på omtrent alt overfor! Er 14 fullgåtte uker med nummer to nå, og helt elendig!

Forrige gang (snuppa er 2 år og 4 mnd) var jeg ikke kvalm ett eneste sekund - denne gangen har jeg kasta opp natt og dag siden uke 3. Var omtrent like trørr denne gangen som sist - det har begynt å gi seg litt nå.

I tillegg har jeg vært en del svimmel nå - det var jeg heller ikke sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare skrive under på omtrent alt overfor! Er 14 fullgåtte uker med nummer to nå, og helt elendig!

Forrige gang (snuppa er 2 år og 4 mnd) var jeg ikke kvalm ett eneste sekund - denne gangen har jeg kasta opp natt og dag siden uke 3. Var omtrent like trøtt denne gangen som sist - det har begynt å gi seg litt nå.

I tillegg har jeg vært en del svimmel nå - det var jeg heller ikke sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...