Jenny_m Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 ... det ikke er obligatorisk med "kiropraktorsjekk" på de små på sykehuset.. Blir nesten litt sint faktisk. Lillegutt gråt veldig mye og vi trodde han hadde kolikk. Når han lå på magen ville han heller ikke snu hodet til høyre. Dro til en osteopat og det viste seg at han hadde en låsning i nakken som gjorde at han fikk vondt når han snudde på hode.. Tenk at han har hatt det sånn i nesten 3 mnd Ble kjempe lei meg. Og har i ettertid hørt om så mange som har opplevd lignende. Hadde man bare sjekket de for sånne ting når før man dro kunne så mye frustrasjon hos foreldre og babyer vært spart. Vet at med neste unge skal jeg ta en sånn sjekk med en gang.. Noen andre der ute som også har tatt med babyen sin til slike steder ?
mamman til to gutter Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Vi har hatt begge sønnene våre på sjekk hos manuellterapeut, eldste hadde låsninger og yngste hadde ikke. Problemet med sånne låsninger er at ikke alle leger og fysioterapeuter godtar at det er et problem og mener det er bortkastet å sjekke for det og behandle det. Så lenge mange leger er "imot" så kommer det aldri til å bli gjennomførte en sjekk på sykehuset. Jeg vet også om mange andre som har fått behandlet barna pga låsninger og hos flere av dem hadde de unngått store problemer hvis det hadde blitt oppdaget tidligere. Hun ene hadde til og med fått sjekket datteren sin hos fysioterapeut på helsestasjon som kunne fortelle at alt var helt bra! Selvom en fysioterapeutstudent senere så med en gang at hun hadde mange låsninger før hun i det hele tatt hadde undersøkt henne ordentlig.
Mammatiljente-09<3 Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Ja syns også dette burde gå inn i den legesjekken som en nyfødt opplever i begynnelsen.. Har vert hos både manuell terapaut og kiropraktor med min datter hun hadde låsning i nakken og ryggen. Hun viste tydelige tegn allerede på sykehuset..(visste jo ikke hva det var da) Hørres jo litt brutalt ut men manuell terapauten snudde henne opp ned første gangen vi har der og da kunne du se at hele jenta "helte" til den ene siden, SÅ skeiv var hun..:/
♡ A & E ♡ Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Gutten vår slet med kolikk, noe som både kiropraktor og fysio mente kunne være pga stivheten i nakken. Han hylte når jeg la han til det ene brystet og nektet plent å spise derfra så fikk bare ammet fra en side, noe som da forsterket den stivheten han hadde fra før.Da fysioterapeuten spurte hvordan fødselen var og jeg forklarte at den var helt grei men at han kom ut med handen først så sa han at det muligens var det som var problemet. Rart at de ikke sjekker for slike ting når man ihvertfall vet at barna ikke kom ut helt vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå