nick_342104 Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Saken er den; Datteren(snart 10 år) til en tidligere venninne av meg(måtte avslutte for jeg ble psykisk syk av dette vennskapet, lang historie) ønsker at jenta mi(snart 8 år) skal komme på besøk til henne stadig vekk. Hun respekterer ikke at det ikke passer for oss og slenger stygge kommentarer til meg. Jenta mi vil ikke dit for denne jenta er så slem på skolen, både mot henne og mange andre, samt at hun ikke klarer moren hennes. Og vi har ikke lagt ordene i munnen hennes, dette er noe hun har kommet fram til selv. Har tatt dette opp med moren flere ganger men hun blir bare sint så vi har gått videre med det sammen med andre foreldre. Denne jenta sliter veldig så jeg syns synd på henne også men samtidig så kjenner jeg at jeg gjør alt jeg kan for å ha minst mulig med henne å gjøre også. Skammer meg ved å si det men. Hva gjør vi med dette?
Gjest Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Om jenta selv ikke vil leke med henne og dra dit på besøk så syns jeg hun skal kunne få bestemme det selv for det er ikke morsomt å leke med noen som ikke er snill og å leke i et hjem man egentlig ikke vil være i. Ja, det er synd på jenta som kanskje ikke har så mange venner, men da må foreldrene hennes gjøre noe med det. Det er ikke ditt barn, eller andres barn, som skal ta på seg den oppgaven. Mener jeg.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Bare overse hele jenta og be datteren din om å gjøre det samme. Skolen tar nok opp dette med BUP el noe. De ser vel også at jenta sliter og trenger hjelp.
♡ A & E ♡ Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jeg hadde tatt det opp med læreren (hvis det ikke allerede er gjort), forklart det slik at du vet flere ikke vil ha kontakt med barnet. Det er jo kjempetrist for dette barnet, at hennes oppførsel gjør at hun ikke får venner og det vil jo ofte bare eskalere. Utenom det hadde jeg bare holdt meg unna, man kan ikke tvinge barn til å leke med andre og spesielt noen som ikke viser sin venn respekt.
Gjest Filifjonka Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Ditt barn er ingen psykolog, og det er ikke ditt barns ansvar å hjelpe det andre barnet. Hvis du vil hjelpe det andre barnet, gjør som en over her foreslår og ta det opp med skolen. Skriv gjerne opp på forhånd, slik at du vet du får med alt. Ellers: Jeg hadde aldri tatt imot drittslenging fra en 10-åring. Den ungen hadde fått så hatten passet av meg! Sammen med klar beskjed om at hun bare kunne glemme å henvende seg til oss/meg inntil hun hadde lært seg hvordan man snakker med folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå