Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Har byttet fastlege, og var innom min nye for første gang i dag, for å få resept på spiral. Da sier han at den kan jeg sette inn hos han om jeg vil. Jeg ble litt sjokka, for jeg trodde jo det måtte gjøres på sykehuset. Det sa nemlig den fastlegen jeg hadde før. Han tok meg nemlig inn til time, kun for å si at jeg ble henvist videre til sykehuset, og så måtte jeg jo betale full pris for den timen. Forøvrig sa ingen til meg sist at jeg burde sjekke at den ble satt inn riktig, så jeg hadde aldri noen oppfølgingstime sist gang. Det ble jeg informert om nå. Min nye lege sier at alle leger kan sette inn en spiral, og at det ikke er vanlig at man må til sykehuset for det. Merkelige greier, for min tidligere lege sa at det kun kan skje på sykehuset. Siden jeg har fått barn siden sist, og det nylig, måtte jeg ta noen prøver. Min nye lege sa at det ble gratis i dag, siden jeg jo hadde kommet for første kontroll etter svangerskapet. Jeg ble positivt overrasket, og spurte legen hvor mye materialekostnadene og resepten ville bli på, siden jeg jo skulle ha blodprøver også. Ufattelig nok får jeg vite at det er helt gratis. Min gamle fastlege har tatt betalt for materialekostnader i hele graviditeten. Både for blodprøver og for å sjekke urinprøver. (Prøveglassene hadde jeg jo så klart kjøpt på apoteket, så de kunne han ikke ta betalt for.) Og hver eneste svangerskapskontroll har kostet meg mellom 50 og 100kr. Forøvrig tar den nye legen 40kr for å fikse en resept, mens den gamle tok 200. Dustelege! Jeg er så glad for at jeg har byttet. Føler meg direkte svindlet. Man skulle tro man kunne stole på at fastlegen hadde styr på tingene, men det er tydelig at min ikke har hatt det. Tenk så mange penger jeg kunne ha spart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå