Gå til innhold

Sosial trening


Jeg har nå 2 sjefer i huset.

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 6 år som er trenger å trene litt på å hilse, svare når noen spør om noe. Han bare nikker osm regel. Eller ikke sier noe. Hvordan trene på dette? Eller er de sånn i den alderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De blir vel omtrent som man har oppdratt dem til å bli?... Min på 6 hilser pent, smiler, svarer på tiltale og er flink till å føre samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om hvorfor en skal hilse og svare. Og minn på det i forkant av en situasjon. Ros etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rollelek er veldig bra :-)! Du viser hvordan man f.eks hilser, også øver dere sammen! Ta også inn dette i hverdagen :-)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer litt an på hvordan de er som person. Min sønn er riktignok bare 3,5år, men han svarer heller aldri når noen spør han om noe, hvis ikke det er noen han kjenner veldig godt. Er det folk han ikke kjenner noe særlig, en ansatt på en annen avdeling i barnehagen el, så svarer han ikke. Jeg er ganske sikker på at det er fordi han er litt sjenert/flau ovenfor folk han ikke kjenner godt. Det er stort sett ikke veldig lang tid sammen med noen som skal til før det er helt greit, men spesielt det å si hei til noen sitter langt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja. de blir som enn oppdrar de til. Den var enkel. Vil si at vi er rimelig høflige i familien og minner han på det. Han er nok litt sjenert og glemmer seg litt. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaa... Ja, du..

 

Kanskje det kan være noe å ha litt hjelpemidler istedetfor bare å muntlig fortelle hvorfor man skal hilse? Feks lage et lite rollespill med bamser, tegne strekgubber om å hilse, prate sammen om et bilde etc etc? Det er kansje både lettere å huske det og å forstå hvorfor det er vikig,hvis man får se det litt visuelt også. Men jeg vet jo ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...