Gå til innhold

Noen som vet? Kan arbeidsgiver blande seg i privat e-post??

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks om jeg sender en e-post til noen jeg jobber med på privaten og den som mottar den føler seg krenket på noe vis kan arbeidsplassen vår begynne og blande seg i dette?

Jeg sendte en e-post for en tid tilbake til en av mine kollegaer der vedkommende tydeligvis misforstod og har nå gått til sjefen med både e-post og innhold.

Jeg har jo sendt denne e-posten til vedkommende som privat, dvs ikke jobbmail.

Var så veldig uheldig og skrev bl.annet at nå har du vel vært litt for mye syk, vi på jobben håper du snart er tilbake!

Vedkommende tok dette som om hun hadde vært for lenge borte og da i negativ retning.

Jeg føler meg bare som en svarteper og i alle fall når arbeidsgiver har begynt og legge seg i saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har virkelig bæsjet på leggen. Du bør ikke sende private mail fra jobbmailen for det første!

Tror hun det gjelder skrev her for noen dager siden forresten. Og hun vurderte da å ta dette opp med arb.giver, noe jeg er glad hun gjorde!

You're in big trouble missy!

Skrevet

Det høres ut som om noe arbeidsgiver kan blande seg inn i, hvis mailen refererte til forhold på arbeidsplassen og at dere kun kjenner hverandre gjennom jobben. Nå vet jeg ikke om du har sendt denne til eller fra noen jobbmail, men har du det så har arbeidsgiver all rett til å blande seg inn.

I tillegg har jo din kollega gått til sjefen deres for å informere om dette, så det er jo tydelig at det for henne har noe med arbeidsplassen å gjøre.

Skrevet

Om denne kollegaen følte at det ble krenkelser på det jobb-messige så kan hun gå til sjef for hun følte seg krenket.

Vet ikke jeg..

Synes uansett ikke at du bør skrive slikt.. Jeg var en del syk pga betennelse, og om noen hadde skrevet slik til meg så hadde jeg blitt snurt ja...

Du dreit deg litt ut kanskje :)

Skrevet

Jeg har sendt denne e-posten fra min hjemme e-post derfor jeg spør fordi jeg faktisk er engstelig for og få sparken i verste fall. Har jo beklaget til denne kollegaen, men hadde ingen anelse om at vedkommende var så hårsår:(

Skrevet

Vet ikke hvordan arbeidsgiver skal reagere, men kan ikke du snakke med hun som ble såret. Fortell hva du mente og at hele greia var en dum misforståelse. Be om undskyldning, ikke for hva du mente men for at du såret henne uten å mene det. Da burde vel saken ordne seg til det beste for dere begge to.

Skrevet

Jeg tror nok ikke det kan resultere i at du får sparken, det skal mer til enn det!

Men det er kanskje greit å ta en samtale med kollegaen din (og evnt. sjefen) slik at dere får dette ut av verden. Kan ikke være noe morsomt for noen av partene å gå rundt og tenke på dette.

Så si som sant er at mailen din ble misforstått, og vær ydmyk for din kollega sine følelser rundt dette. Legg deg flat og si at du har gjort en feil.

Og da har du lært til neste gang at det kanskje kan være dumt å sende slike mail;)

Skrevet

Altså jeg har bedt om unnskyldning, til og med sendt blomster inn å hennes kontor, men hun nekter og snakke og samarbeide med meg har hun sagt til en annen kollega:( Kan jo ikke tvinge meg til og bli venn med henne heller igjen:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...