Gå til innhold

Alkoholproblemer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

I tiden før jeg ble gravid var det mye tragisk som skjedde i livet mitt. Jeg ble tilbudt diverse beroligende av legen min, men takket nei til dette.

I stedenfor "slappet" jeg av med en øl eller to om kvelden. Dette sluttet jeg selvsagt med da jeg ble gravid. Nå har det seg sånn at jeg har etter hvert fått et stort øl sug hver dag. Det er kanskje ikke så rart, men jeg kan jo ikke drikke. Hvordan skal jeg komme meg igjennom dette? Det er jo mange måneder igjen til babyen kommer..

Forslag mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det rusen eller øl-smaken du er "sugen" på? Hvis det er rusen , burde du fokusere på det lille mirakelet som vokser i magen din - om du visualiserer den lille friske babyen liggende i armene dine kontra en pilsflaske i hånda er det vel liten tvil om hva du velger - eller hva? Hvis det er smaken kan det jo enkelt løses ved innkjøp av alkoholfritt øl :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med fastlegen din eller jordmor. De er der for å hjelpe deg med slike problemer. Desto lengre du sitter med ett slikt problem alene, desto større sjanse er det for at du sprekker. Jeg blir noe bekymret av det du skriver, " Det er jo mange måneder igjen til babyen kommer.. ". Betyr dette at du har tenkt å drikke når babyen har kommet? Det er ikke til å anbefale da du har verdens største ansvar etter fødselen; nemlig det å være en ansvarlig, beskyttende og omsorgsfull mor! Så lenge det ikke er fare for omsorgsvikt for barnet kommer ikke fastlege eller jordmor til å kontakte barnevern hvis det er det du er bekymret for. Men hvis det er fare for omsorgsvikt må det meldes til barnevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kommer til å drikke etter at babyen er født. Men ikke når jeg ammer. Det er snakk om å ta seg en øl eller to i uken. Ikke noe mer enn det. Så jeg tror jeg fint skal klare å ta vare på babyen. Drikker aldri når jeg er alene med barn heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Må si jeg ble litt bekymret for din del og syns du bør kontakt lege eller jordmor.

De kan hjelpe og råde deg til hvordan du skal håndtere alt tragisk som har skjedd i livet ditt. Som regel er det ikke alkoholen som er problemet men grunnen bak til at en føler at det hjelper å drikke.

 

Hvordan vet du at du ikke kommer til å drikke etter at babyen har kommet?

Har nær slekt med problemer med alkohol og til hun begynte det med bare noen øl nå og da, så ble det oftere og oftere, hun måtte opp om natten for å drikke noen øl for å få sove. etter hvert var det ikke så nøye om barna var hjemme eller ikke.

Har sett hvor vanskelig det kan bli til slutt, for alle involverte.

 

Det er ikke sikkert du føler at det er ett stort problem nå, men siden du skriver ett innlegg her og ønsker forslag fra andre regner jeg med du er litt bekymret over situasjonen. Så mitt forslag til deg er få hjelp fra noen som kan dette så tidlig som mulig, det gjør alt så mye lettere for deg.

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...