Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Skal ha dobbeldate hos meg i morgen. Har middagsmenyen klar tror jeg, men bør kanskje ha en enkel dessert også. noen som har tips? noe som er enkelt, er på jobb på dagtid, og hjemme med en unge fram til besøket kommer.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Pannacotta av vaniljeyoghurt! Kjempeenkelt, men også kjempegodt! Mer syrlig enn den vanlige, supersøte pannacottaen. Tar vel kanskje 15 minutter å lage, så skal den bare stå avkjølt over natten, for å bli stiv:)
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Kjempeenkel og knallgod dessert som krever et minimum av forberdelse og tillaging. Til 4 personer så trenger du: 4 litt faste og syrlige epler litt meierismør kanel sukker, helst demerara eller brunt sukker. Vaniljeis Skrell og del eplene i båter og legg dem i en ildfast form. dryss over kanel og sukker, og legg på små klatter av meierismør. Inn i ivnen på 180 grader til eplene er møre ( 10 - 15 minutter avhengig av eplene) Server varme epler, vaniljeis og øs den gode sausen som ligger i bunnen av formen over.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Skal prøve å huske den, siden jeg har lånt vekk boken den er i. ("Alle hjerters kokebok", er det vel...) 4-5 plater gelatin (5 om den skal i skåler som du skal ha over på fat når den er stiv, eller 4 om du skal ha det i porskjonsglass, f.eks vinglass) 1,5 dl matfløte 1 beger (0,5 liter) vaniljeyoghurt (den med sukker og fett og alt er best!) 1,5 dl siktet melis. 1 ts vaniljesukker Legg gelatinplatene i kaldt vann til de blir helt myke, mens du varmer opp fløten (den skal IKKE koke) - smelt gelatinplatene i fløten. Bland sammen yoghurten, melisen og vaniljesukkeret, før du heller i fløten+gelatinen. Ha i skåler eller glass (jeg synes glass er lettest, mtp serveringen), og sett i kjøleskapet over natten. Lag en blanding av rørte bær (f.eks jordbær eller bringebær) og bland i litt av saften fra en lime, og litt melis. Legg litt av blandingen øverst i glassene (eller dandér det fint på tallerkenen) rett før servering. Kan love deg at det blir bra! =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå