Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 At han ikke har like sterke følelser for meg som før og at han ikke vet om de vil komme tilbake. Dette sa han til meg i går. Har unngått å fortelle det fordi han håper de skal komme tilbake og at ting skal bli som før. For meg kom det som et slag i tryne. Skjønner ingenting. Føler meg som et naut som har trodd hele tiden at vi har hatt det fint. Han har jaggu vert flink å skjule det! Nå sier han at han ikke vet hva vi skal gjøre, men at han vil være sammen med meg i håp om at følelsene kommer tilbake. Han er fortsatt veldig glad i meg osv. Vi venter nå barn nr 2 og det kunne ikke komme på et mer upassende tidspunkt!! Er ikke mer enn 19 uker, og han har visst dette lenge, så skjønner ikke hvorfor han ikke sa noe om det før jeg ble gravid. Noe vi og fant ut sammen (?!), hadde aldri valgt å bli gravid med en som ikke vet om vi har en fremtid! Er så sint, frustrert og såret. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke bli alenemor til 2, men samtidig har jeg ikke lyst å være sammen med en som ikke føler det samme som meg, og som ikke vet om han noen gang kommer til å gjøre det igjenn.. Da setter jeg jo livet mitt på vent for hans del. Føler ikke det blir riktig. Men samtid så er jeg så utrolig redd for å miste han. Trodde helt ærlig at han var den rette for meg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Du vet hvorfor folk kan være gift i 40 år? Fordi de ikke stoppet å elske hverandre samtidig. La ting roe seg litt og prøv med litt kjærestetid, kanskje kommer følelsene tilbake? Det er vanlig at en av partene i perioder er usikre på følelsene sine osv
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Har samboeren din sagt noe om hvorfor han føler det slikt? Er det noe som kan "fikses" på? Trenger dere mer tid sammen, fra hverandre, bort fra hverdagen, vil det hjelpe å flytte, bytte jobb, få nye venner, tjene mer osv. Noen ganger kan svaret være enkelt. Det er ingen optimal situasjon å være i, og man har lyst til å vri huet av samboeren din, men her tror jeg du vil tjene mer på å samarbeide. Føleleser vil komme og gå hele livet - det bør samboeren din vite. Stemmer alt annet i livet hans? Er alt bare fælt? Eller er deg bare deg? Synst dere skal lage en plan sammen. Ettersom dere venter barn sammen så hadde jeg prøvd alt før jeg gav opp iallefall. Et samlivskurs er kanskje noe for dere. Føler med deg. Du vil jo ha en trygg mann i ditt liv. Det fortjener du også. Spør din samboer om han er klar til å gi deg til en annen mann, og la barna få en ny stefar.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Tipper jeg også. En gang mens jeg var i terapi med mannen min spurte jeg familieterapeuten om hun noen gang så/hørte om at etablerte menn i 30-40-åra ville skilles eller separeres bare fordi de "ville være singel, lissåm." At de flytta ut av en situasjon med kone / samboer og barn uten at det var en annen dame som ventet eller hadde signalisert interesse. Hun begynte bare å le. Så sa hun at hun kunne ikke påstå at det ALDRI skjedde, men det var i så fall veldig sjeldent.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Kvinner skiller seg FRA..... Menn skiller seg TIL.... Min erfaring også at menn har en annen dersom de vil ut av et forhold. Hilsen familieterapeut
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Tror ikke noe på at en ordentlig utdannet terapaut ville le av det og si at det nesten aldri skjer.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Han sier han ikke vet hvorfor det har blitt slik. Men vet han sliter litt med jobb. Eier og driver egen bedrift, og folk er syke hele tiden og han må jobbe mye overtid (12 timer hver dag) Og er derfor veldig sliten. Kan tenkes at det er det som gjør det. Håper det. Tviler på at han har en annen, men kan jo selvsagt aldri vite.. Håper da ikke det.. Har fått snakket en del ut om ting i dag. Det føltes veldig godt. Får gi det litt tid og se. Håper det vil ordne seg. HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Det finnes mange damer som gjør dette hvorfor skulle det ikke kunne finnes menn som gjør det?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Må bare si en ting, han har aldri sagt at han vil ut av forholdet. Er derfor han har unngått å si det i så lang tid. Han vil gjerne at det skal fungere. Og han sier han er villig til å prøve alt for å få det til. HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Grunnen til at folk ikke skilte seg før i tiden var at de ikke forventet å gå og være nyforelsket hele tiden. De giftet seg kanskje også fordi det "var fornuftig" i forhold til penger, familie osv og så holdt de sammen fordi de jobbet med forholdet og i de dårlige periodene ventet de på at en ny god periode skulle komme. I dag forventer alle å hele tiden gå og elske den andre veldig mye og sånn er det ikke. Man er ikke nyforelsket hele tiden og spesielt ikke i en periode hvor han er sliten, du gravid og kanskje har behov for at han hjelper til mer hjemme og kanskje (sier ikke at det er sikkert, men likevel ganske normalt som gravid) klager mer over vondter og div. Gjør det dere kan for at følelsene skal komme tilbake igjen og du må være glad han ikke vil ut av forholdet, men vil jobbe for at dere skal komme inn i en ny god periode. Hvis begge går inn for det, så kommer dere også helt sikkert inn i en god periode igjen og da vil forholdet deres være enda sterkere og dere vil ha en enda bedre mulighet til å komme gjennom neste litt dårligere periode, for den kommer for oss alle. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #12 Skrevet 3. mars 2011 19:43 Har noen sagt noe annet?? Var det det handlet om? Bryr meg ikke om hvor mange andre menn/kvinner som har gjort det tidligere.. Jeg skrev innlegget for å få ut litt frustrasjon, ikke for å diskutere hvor mange ganger det har blitt gjort tidligere! HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #13 Skrevet 3. mars 2011 Takk for det 19:51! Ja, er det vi kommer til å gjøre. Vil virkelig ikke miste han. Så når vi begge er villig til å gjøre hva som helst for å få det til å fungere er det vel et godt utgangspunkt. Er veldig klar over at det ikke alltid er en dans på roser i et forhold og at det går opp og ned. Det er helt normalt. Men skulle så inderlig ønske han hadde fortalt det tidligere, slik at vi kunne prøvd å jobbe med det mye før. Men når er ikke akkurat menn kjent for å ville snakke om følelser så.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 Jo, det gjorde hun. Utdannelsen hennes er først lege, deretter spesialisering. (I ett eller annet psykiatri-greier tror jeg.) Hun lo ikke rått eller ekkelt altså, hun humret.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #16 Skrevet 3. mars 2011 Mannen din er jo utbrent. Ikke rart han mangler romantiske følelser da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå