Flippa m Frida Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Jeg irriterer meg så grenseløst over at det så sjeldent står oppgitt i oppskrifter hvilken rist ting skal stekes på? I midten eller nederst osv... Er det bare jeg som ikke er født med det intuitive genet på det der? Og HVER gang må jeg ringe mamma å spørre... Fins det en grei oversikt over hva som skal skal stekes hvor? Gjærbakst i midten, formkake der og der f.eks.. Håpløst å Google sånt også merker jeg.. Over til den helt spesielle frågan; PÅ HVILKEN RIST SKAL JEG STEKE GULROTKAKE? Ikke engang i de ANDRE oppskriftene jeg googler står det... En klarer t.o.m å prestere å si at det kommer an på ovnen... La meg bare si det sånn at det som ikke funker å steke i min ovn på AKKURAT det jeg blir fortalt i oppskriften blir ikke eksprimentert på en neste gang... Kan du hjelpe?
LillyLilly Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Om det ikke står spessifisert i oppskriften så steiker du det du skal steike på midterste rille! Så sjekker du kaken når det nærmer seg endt steiketid om den ikke er feridg steiker du den litt lenger. Er ikke verre enn det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå