Gå til innhold

Når ringe lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde blitt veldig glad om noen av dere kunne svart meg på dette..

Har ei jente på 15 mnd som nesten ikke spiser.. Hun begynte med det på søndag.. eneste jeg får i henne er litt middag og noen skjeer med grøt.

Vil ikke ha skiver, ikke frokost og ikke noe lunsj.

Til vanlig er hun kjempeglad i mat og spiser masse.

Hun har også vært veldig sutrete denne uken og sover mer enn ellers.

Har ikke vært noe spes med feber og hun drikker heldigvis ganske mye.

Men hvor lenge burde jeg se an situasjonen og vente på at hu skal spise mer?

Er i tvil på om jeg skal ringe legen i dag, eller vente til i morra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg vet at det er vanlig med små barn å ha perioder hvor de ikke spiser så mye, men det som bekymrer meg mest er den sutringen/gråtingen i tillegg, som jo kan tyde på at hun ikke er i form eller har det vondt.

Skrevet

Jenta vår er 11 måneder og har vært på samme viset i litt over en uke. Dro til legen i går og hun har en halsbetennelse (virus). Ikke noe legen kunne gjøre og vi må bare vente til det går over.

Kan være det samme din datter har?

Skrevet

Er allmenn tilstanden bra, og hun drikker så ville jeg ventet. Er den ikke det, så ville jeg tatt en telefon. Evt til hs istede.

Skrevet

Ut fra det du skriver ser jeg ingen grunn til bekymring. Så lenge almenntilstand er bra og hun får i seg væske har hun ikke behov for legetilsyn.

Skrevet

Kan det være tann frembrudd? sønnen min nektet å spise stort når han fikk tenner.

Uansett hva, så ville jeg kontaktet legen først som sist, om det så bare er for å bekrefte at alt egentlig er bra med henne.

Skrevet

Takk for svar dere, ble litt mer rolig ;)

Hun leker og babler litt inn i mellom, så almenntilstanden er hvertfall ikke så ille.. men som jeg skrev, det er liksom det med sutringen og gråtingen.. men det kan vel hende at hun bare kjenner på f.eks tenner eller har vondt i halsen, som noen her skrev.

Hun er forresten også veldig sløv i øynene og til tider så bare sitter hun rett opp og ned uten å gjøre noe som helst (altså, virker litt slapp).. men er ikke fraværende, får god kontakt.

Skrevet

His hun får i seg tilstrekkelig med væske, og ikke har feber vill jeg ventet en dag eller to!

Hvis du blir bekymret, og gjerne vil at hun skal ha noe i kroppen, kan du tilby henne iskrem. Det inneholder litt næring, og kan kanskje lokke henne til å få i seg litt mat.

:)

Skrevet

eller bare ring legen, er bedre med en gang for mye, enn en for lite:)

Skrevet

Takk igjen for svar :-)

Jeg skal selv til legen i morra, så jeg ser det an til da og evnt prøver å få tatt med hun i samme slengen :)

Skrevet

Ring legen å hør da vel? Skjønner ikke helt denne nølingen for å ringe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...