Gå til innhold

Hva synes dere om jenter som strikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 27 år å strikker.. men har mange venninner om liksom mobber meg å sier jeg er blitt så gammeldags siden jeg strikker..

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At deer flinke. Kan ikke strikke selv i det hele tatt..

Er jo blitt ganske populært da. Alle strikker og hekler for tiden.

Gjest En til 2011 <3
Skrevet

Strikker selv. Hekler også. Synes det er kjempe morro. Koselig å kunne laga noe selv.

Ser opp til damer som strikker, mange som er såå flinke, lager alt mulig rart til barna sine :)

Skrevet

Jeg er litt delt på det. Jeg skulle ønske jeg kunne strikke, og er litt misunnelig på dem som kan det. Jeg elsker hjemmestrikkede plagg. På den annen side synes jeg det er litt kjerring å sitte å strikke, og kan ikke fatte og begripe at folk gidder.

Skrevet

Håndarbeid er in! Både strikking og hekling. Venninnene dine som ikke følger med på trendene ;)

Skrevet

Godt kjerringemne tenker jeg;-)

Skrevet

JEg er 31 å strikker også selv, og har gjort det leeenge. Før de fleste veninnene mine fikk barn syns de det var litt gammeldags og "tantete" men etter de fikk barn og så behovet at strikkeklær og hvor dyrt det var å kjøpe, ja da var det jommen fint å ha ei som kunne strikke i vennegjengen, og nå har jeg bestillinger fra de støtt

Skrevet

Jenter som stikker er vel like forskjellige som jenter som leser.

Skrevet

Strikking og alt annet håndarbeid er in, så venninnene dine må våkne opp og følge med....Jeg kan desverre ikke strikke, men har satt meg som mål å lære det.

Skrevet

Veninna mi begynte når hu var 22, strikker bare sokker da. Men kjempe kos siden alle i veninnegjengen får skikkelige fine sokker i de mest fargerike kombinasjoner;))

Har prøvd selv men har ikke tålmodigheten til det. Prøvde på et skjerf til samboer og han lo godt når han fikk se det:-D ha ha

Skrevet

Misunnelig på de som kan strikke, det er så mye fint som kan strikkes:-)

Skrevet

Er veldig fornøyd med å kunne strikke. Strikker stort sett til barn da, da jeg ikke synes det er så mye fint å strikke til voksne, med unntak av Marius-gensere og andre "klassikere".

Følte meg litt kjerring da jeg begynte med det, men får bare positiv respons av venninnene mine, og de blir SÅ happy med å få hjemmestrikkede klær til babyen i barselgave, de legger til og med ut bilde på FB når de får noe hjemmestrikket av meg. Koselig!

Dessuten får man laget pene plagg i ren ull og super kvalitet uten at det koster stort:)

Skrevet

Jeg lærte å strikke da jeg var 4 og nå, 30 år senere, strikker jeg fortsatt masse. Det er så gøy! I min venninnegjeng er vi flere som kan strikke og som gjør det mye, så ikke opplevd mobbing. Tenker venninnene dine er litt misunnelige ;-)

Det er veldig mange som driver med håndarbeid fortsatt, selv om man skulle tro at det er en utdøende hobby å ha, så bare stå på! Har du oppdaget alle bloggene som handler om det folk lager selv? Det mysser av dem.

Skrevet

Jeg både strikker og hekler, men så er jeg 35 år og daugammel også.

Jeg gjør det ikke hele tiden. Kan gå årevis før ånden kommer over meg, men greit å kunne det når den først er der;)

Skrevet

Den var dritfin, den vil jeg også strikke!

Skrevet

Å herregud for et arbeid! All ære til dere som har tålmodighet:D

Jeg kan litt, men bruker heller tiden på andre hobbyer. Men strikket et pledd til babyen når jeg var gravid. Noen år siden sist..

Skrevet

Anbefales! Den kan også strikkes i andre fargenyanser. Har sett en nydelig en i lilla :)

Skrevet

Tenker, skulle ønske det var meg! Kan ikke strikke. Er det forsent å lære det i en alder av 32?

Skrevet

Aldri forseint å lære:)

Skrevet

Nei, det er på ingen måte for sent :) Og ikke er det særlig vanskelig heller. Lær deg rett, vrang, felle og øke, og så er du klar til å prøve deg på en ekel oppskrift. Det finnes masse tips og videoer på nettet, og garnbutikkene er ofte behjelpelige med å vise og forklare når man står fast.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg synes at jenter som strikker er kjempeflinke, og misunner de veldig fordi selv kan jeg bare strikke skjerf, men skulle gjerne kunnet mer!!:)

Skrevet

Hvilket garn brukte du? Den som står i oppskrifta?

Skrevet

synes jenter som strikker er megakule.synes det er fantastisk ta folk har fine hobbyer og samtidig tar vare på en gammel arv vi har som den strikkekulturen vi faktisk er.

jeg synes du skal være stolt av deg selv,det er du som er kul oghipp her,de vennene dine er jo helt bak mål.kanskje kan du lære dem det?

Skrevet

Ja, jeg brukte de som er oppgitt i oppskriften. Skjørtet ble litt mørkere enn på bildet, men ellers ble det likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...