Gå til innhold

Alle strikke-damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår/inatt "lærte" jeg meg å strikke søte små babysokker, men skjønte fort at det kan lønne seg å ha litt tynnere og mykere garn :)

Nå skal jeg ut i butikken og utvide garn-sortimentet mitt, kanskje noen nye pinner, også skal jeg se om jeg finner noen fine oppskrifter....

Noen tips til hva som er et "must" å kjøpe? En størrelse på pinnene som er mer allsidig enn andre? Hva er best, tre-pinner eller metall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg bruker mye alpakkagarnet til Drops, det synes jeg er tynt, mykt og varmt til småtasser. Og så er det metino extra fine garnet deilig :)

Når det gjelder pinner så er jeg egentlig gladest i metall, det glir litt lettere og gir gjevnere resultat. Men om du skal strikke mønster eller veldig små ting så kan du like gjerne ha trepinner, for da går det ikke så fort. Jeg bruker mest pinner i str 3, 3,5 og 4.

Blir bare irritert av å strikke med mye mindre pinner...

Skrevet

Hvilken størrelse på du skal ha på pinnene kommer an på hvilket garn du skal bruke:) Har du tenkt å strikke i babyull er str 2,5-3 passelig, men det er også individuelt etter hvor stramt du strikker. Trepinner er absolutt minst anstrengende for hendene ettersom garnet ikke "sklir" så lett på pinnene og de er lettere. Men spør på butikken dersom du skal på en håndarbeidbutikk, de hjelper ofte mer enn gjerne :)

Skrevet

Sier som hun over her, pass på at du får rett pinner til garnet du skal bruke.

De som jobber i slike butikker pleier å være til god hjelp.

Etter flere år med metallpinner, foretrekker jeg absolutt trepinner!

Mye bedre å strikke med, og mye bedre for hendene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...