Gå til innhold

avslag på fødesykehus, UL falt bort...


mixy

Anbefalte innlegg

Hei alle. Noen som har opplevd lignende?

dette er min 3de runde med baby, og jeg visste ikke at systemet var endret siden sist! Jeg har søkt meg til et sykehus i oslo, men fikk avslag, og i avslagbrevet står det at jeg må kontakte et annet sykehus for fødeplass. Jeg synes det er litt rart at jeg ikke har fått innkalling til ordinær UL, er 16+5 i dag, så jeg fingte mitt lokal sykehus i går. Og der sa de at jeg måtte selv ta kontakt/søke!

det kommer virkelig ikke helt klart fram i brevet, jeg forstod det slik at legen skulle ta ballen videre liksom!!

så nå har jeg ikke UL dato før jeg er i uke 23!!!! men jeg måtte bare ringe, tilfelle noen avlyser. Men, de har ingen anledning til å ta kontakt med meg dersom det blir noe ledig! herre gud så firkanta!!! så nå må jeg ringe 2-3 ganger i uken selv....

 

uff så dumt dette her er!!!!

rart ingen følger opp?? er ikke dette litt opp til legen å passe på og?eller står man virkelig så alene i det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er førstegangsfødende i uke 15 og min fastlege henviste til ordinær ultralyd da jeg var på første kontroll der i uke 8. Får ultralyd i uke 20. Jeg var sikker på at dette var fastleges ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slapp lege kanskje, eller litt glemsk. Min fastlege ordnet med alt det som skulle ordnes ved første kontroll i uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er vel helsevesenet her i landet.

Vi forholder oss til flere sykehus og div andre leger og må stort sett passe på at ting går som de skal selv.

Men det mest vanlige er vel at legen søker plass rundt uke 12 ja. Kanskje det har blitt kluss pga plassen du hadde søkt i Oslo?

Håper du får komme inn litt før til ul da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sneket meg inn fra juli-klubben. Jeg har termin i slutten av juli og fikk avslag i Oslo. Fikk brev om at vi selv måtte kontakte et nytt sykehus, så det var bare å sette seg ned på pcen å skrive et fint lite brev. Fikk heldigvis plass på Bærum Sykehus, så har UL der. Du får trøste deg med at det er bedre at de faktisk ikke gir deg plass enn at det er fult når man dukker opp for å føde. Dessverre slikt som har skjedd i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...