Gå til innhold

Ang besøk etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare, siden det er så mye klager over folk som kommer på besøk på barsel.. Er det noen som har hatt flere innom en vi hadde?

Lå på barsel i to dager og på den tiden var 4 stolte besteforeldre på besøk, 1 tante og 2 onkler, 2 av mine tanter og deres to barn, 4 venninner (hvorav to fra Mexico(!)), 1 annen venninne med bror og far, 2 oldeforeldre.. Tror det var alle..

Føler at vi var helt unike, men det føltes ikke som mas i det hele tatt..! Vi hadde mer enn nok tid til å bli kjent med gutten vår og syntes bare det var hyggelig å vise frem! Ikke var vi i noe spesielt god form etter fødsel heller.. Jeg hadde en lang fødsel og et tungt og vanskelig svangerskap..

Jeg er vel en av de som får energi av å være rundt andre mennesker og jeg syntes virkelig det var utrolig hyggelig og rørende at så mange "slapp alt de hadde i hendene" for å komme å hilse på vår nyfødte sønn!

Håper virkelig det blir slik med nestemann også! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi hadde også så my besøk når vi fikk 1.mann. Var helt overvelda av alt besøket! :)

Men ble ganske skuffa når de ikke kom på besøk når vi fikk nr 2 og 3 da :S

Er stas å få vise frem vidunderet ;) TIL SVIGERMOR OGSÅ! (måtte bare)

Skrevet

Jeg fødte alene og har ikke så stor familie (og ingen svigerfamilie). Men mamma var der, min mormor, tanter og onkler, noen venniner kom innom og min bror, barnets onkel, tok seg fri fra jobb og var mye sammen med oss. Veldig koselig:-)

Jeg fødte på våren så vi var også ute og trillet tur i byen mens vi lå på barsel.

Det var noen gode dager:-)

Skrevet

Godt å høre at det er flere som synes det er hyggelig med besøk. Håper virkelig det kommer besøk når vi får nr 2 til sommeren også :)

HI

Skrevet

Kommer nok sikkert også litt an på hvordan fødsel man har hatt. Jeg hadde en rask og fin fødsel, var på bena igjen 10 minutter etterpå og var i veldig fin form.

Min kusine hadde en veldig tøff fødsel. Den tok lang tid, hun revnet masse (måtte sy i narkose) og hadde en tøff start som mamma. Hu ville ikke ha så mye besøk på sykehuset og det hadde jeg full forståelse for så jeg besøkte henne da hun kom hjem og inviterte på kaffe.

Men å være kjip bare for å være kjip den skjønner jeg ikke helt... Jeg var så stolt da jeg kunne vise frem babyen min og jeg ville vist henne til hele verden om jeg kunne:-)

00:05

Skrevet

På besøk mens jeg lå på barsel så hadde vi besøk av.

Første kvelden: Mamma var der i og med hun var med på fødselen,pappa kom innom da han skulle hente mamma

Andre dagen/kvelden: kom svigemor,svigerbror,3 tanter,min mor og far med mine 3 søsken,2 veninner,x svigersøster(tante til barnet) i tillegg var min samboer og sov på sykehusthotellet og var med på fødselen.

Synes det var kjekt med besøk og kunne vise frem den lille prinsessa;) var jo så stolt, men samtidig litt utslitt.

Men skuffet over at hun som har vært min beste veninne gjennom hele barndommen og var fortsatt bestevenner da ikke kom innom(skal sies hun ikke eg gang kom i dåpen, og jeg som vurderte og spør om hun ville bli fadder) men vi er fortsatt venner da, men ikke like vært.

Skrevet

på sykehuset hadde jeg: 6 venninner (de kom 2 dager på rad)

"svigerfar", dama til "svigerfar" "svigermor", "svigerbror", bf, mamma,pappa, 3 søstre, 2 brødre, 6 tanter/onkler, 2 filletanter, 3 tremeninger, 2 kusiner, 6 besteforeldre

(nå skriver jeg hva alle er for meg og ikke baby. så besteforeldre = oldeforeldre osv). jeg var alenemor, derfor jeg skrev "sviger".

og jeg som hadde mistet over 2 liter blod + besvimte så var helt utslitt men men skakke nekte dem å komme.. koslig at de ville se baby :)

Skrevet

Me fekk ikkje besøk på barsel med førstemann, fordi det på begge sider var større familiebegivenheiter andre stader den helga. Det syntes eg var litt trist, sjølv om eg visste det måtte vere slik, men heldigvis kom begge besteforeldrepara helga etterpå :)

Skrevet

Her har heldigvis ingen andre enn far og søsken adgang på barsel. HELT greit synes jeg!

Selv var jeg i god form og kunne sikkert hatt masse besøk, men det er ikke sikkert dama i nabosenga som slet masse med amming hadde synes det hadde vært så kult.

Skrevet

Jeg hadde de fleste på sykehuset av venniner og søsteren min og mamma og pappa. jeg synes det var delilig for da hadde vi mere alene tid hjemme.

På sykehuset kunne jeg si at nå er det på tide å mate osv så da ver det naturlig for gjestene å gå.

Foreldrene til mannen min kom også på sykehuset, noe annet ville vært rart-

Skrevet

Personlig trenger jeg ro og fred etter en fødsel. Derfor har jeg også reist hjem så snart som mulig. Jeg føler meg ekkel, skitten, utslitt, trøtt og har lite kontroll på følelsene mine etter en fødsel. Har rett og slett lyst å være alene med mannen og barna mine. Ikke snikksnakke med slekt og venner. Vi er forskjellige, vi har forskjellige grenser for hva some er privatliv og vi har sikkert ikke samme behov for å vise fram babyen.

Skrevet

Fikk ikke ha besøk på barsel pga svineinfluensa.

Kom hjem etter halvannet døgn og den neste måneden rant det inn folk som ville hilse på både tdlig og sent.

Jeg var naturlig nok sliten og i en helt ny og fremmed situasjon da dette var mitt første barn, men jeg føler meg virkelig priviligert som har så mye god slekt og venner som var opptatt av å få hilse på barnet mitt og se at det sto bra til med oss alle!

Skrevet

Jeg hadde besøk av hele familien og flere venner, både på barsel og hjemme de første dagene etter fødselen.

Det var svigerfamiliens første barnebarn. Mamma og pappa er pensjonerte og bor i nærheten, så vi hadde besøk KONSTANT den første tiden. Da syntes jeg det var hyggelig for jeg ville så gjerne vise frem stoltheten, men jeg ble fullstendig utslitt av det. Hadde hatt en lang og vanskelig fødsel, og det var jo ro jeg egentlig trengte. Syns det var noen på sykehuset for å besøke meg hele tiden, fikk aldri fred.

Nå venter jeg nummer to, og kommer til å være mye mer "streng" ang. besøk. Alle MÅ ikke komme de første dagene. Denne gangen skal jeg prioritere annerledes. Jeg ønsker ro og å bli kjent med babyen min uten å være konstant stressa.

Heldigvis har sykehuset jeg skal føde hos skjønt greia. Der får bare far komme på barselbesøk.

Kanskje er jeg i knallform og ønsker masse besøk. Kanskje ikke. Og ettersom det er JEG som har født, og at det er JEG som har den aller største belastningen i barseltiden, så er det JEG som bestemmer dette. Dette er heldigvis mannen min helt enig i, så han lar meg styre dette.

Jeg syns det er synd hvis det skal bli sånn at det forventes at mødre som nettopp har født skal ta i mot besøk når det passer alle andre. Man har faktisk en plikt til å ta vare på seg selv etter en fødsel. Og da er det utrolig dårlig gjort å kalle noen for egoister fordi de ikke orker masse besøk med en gang. Men vi kvinner er jo jævlig flinke til å gjøre det vanskelig for hverandre, med alle kravene vi setter. Og så kommer selvsagt alle skrytehistoriene fra folk som har vært i knallform etter fødsel og syntes det var SÅÅÅÅ positivt med besøk døgnet rundt, og liksom skal sette standarden. Det blir bare for dumt syns jeg.

Skrevet

Veldig dårlig gjort av folk å troppe opp på sykehusene når de kan vente de usle dagene. Jo mer sirkulasjon og besøk jo større smittefare for svake og syke mennesker. Nærmeste familie er tilgitt, men venninner bør vente til man kommer hjem fra sykehuset.

Skrevet

og ikke minst morens tanter og søskenbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...