Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Hun er 3 år og 7 måneder. Hun snakker i lange setninger,men bytter om på bokstaver. Y blir U, U blir gjerne I, F blir P.. Ikke helt konsekvent altså.. Hun kan si bokstavene tydelig om hun blir bedt om å si dem (enkeltvis),men ikke i en setning. Er dette noe vi bør gjøre noe med?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Er ikke dette ganske normalt? Om du er bekymra kan du jo kontakte helsestasjonen så kan de evt sende deg videre til logoped. Barnehagen har sikkert også en formening hvorvidt dette er unormalt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Jeg vet ikke hvor lenge dette er normalt.. ? R klarer hun å si da, og S. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Min datter gjorde også dette. Men nå er hun 4.5 og leser og skriver helt fint. Går nok over
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Det er vanlig at barn bytter om på bokstaver, rett og slett fordi det er lettere å si visse bokstaver etter hverandre enn andre. Begge mine barn sa guvl til gulv, boske til bukse osv i en periode. Da jeg begynte å studere språkutvikling, skjønte jeg at dette er både normalt og logisk. Det går seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå