Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 http://www.seher.no/864088/jackson-raser-mot-oscar-showet Jeg er IKKE rasist på noen som helst måte, men akkurat sånne uttalelser gjør at jeg kjenner at jeg blir litt frustrert over tankemåten. Om ikke mørkhudete er nominert har det vel ingenting med hudfarge å gjøre, like lite som om ingen fra Asia er nominert.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Det var vel ingen mørkhudede som hadde vært utpreget flinke det året da. Dessuten A.R Rahman har mørk hud, og var nominert. Enig, teit,
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Desverret tror jeg slike uttalelser er med på å gjøre rasisme mer utbredt. Mener han at noen av de som var nominerte burde bli forkastet til fordel for noen som var mindre gode,MEN mørkhudete?? DET er rasisme det!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Er vel ikke alltid det er like mange gode hovedroller for mørkhudede. Hvis det er historiske filmer f.eks., var ikke verden like internasjonal for 200 år siden som den er i dag. Akkurat som Nils Gaup kan vel afrikanerne lage filmer om forfedrene som levde i små landsbyer. Nils Gaup ble mektig populær på det.
Tante Blås Squaw Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Jeg forstår Samuel L. Jackson godt. Men jeg orker bare ikke skrive en lang harang om rasisme i USAs underholdningsbransje - ikke her inne, hvor alt skal misforstås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå