Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Har en mann som alltid velger sine foreldre foran meg. Med det mener jeg at han aldri har tatt min side hvis det er slik at foreldrene hans mener noe annet enn meg. Hvis de har vært frekke i munnen mot meg (som regel faren) og jeg spør hvorfor han ikke kunne si noe til sin far svarer han at jeg tar det så personlig, og tolker alt negativt. Jeg er sikker på at han velger sine foreldre foran sine barn også. Han aksepterer fullt ut at de gjør forskjell på hans barn og brorens barn. Jeg tror jeg kan si med stor sikkerhet at slik det er nå kommer jeg langt ned på hans liste over personer han føler seg knyttet til. Dette med foreldrene hans virker nok uproblematisk for mange, men de bor nærme oss, og jeg kjenner jeg har nok gått for le4nge og akseptert at de slenger med leppa til meg. Han er en god far, har iengenting å utsette på han der. Men det er det forholdet han har til sine foreldre. Han spør dem aldri om noe, men er den som ikke sier nei hvis de spør om hjelp. Hans bror er motsatt, spør om mye, men kvier seg ikke for å si nei til dem. Min mann spør heller mine foreldre enn sine egne, er ikke det litt merkelig? Det siste som skjedde nå er at jeg er gravid i 7 mnd. Jeg har en stor mage, og har fått høre fra mine svigers fra dag en hvor stor jeg er, tjukka, og om jeg er sikker på at det ikke er to der inne. Jeg kjenner det ble nok, etter sånne kommentarer hver eneste gang vi møtte dem, og sa ifra til min mann at jeg var lei slike kommentarer nå. Han svarte at han ikke kunne begripe at jeg tok det innover meg. Jeg prøvde etter det å unngå å treffe dem så mye. Men en kveld kom svigerfar igjen innom, og sier er du sikker på at det ikke er to der inne? Jeg svarer ikke, men min mann sier: Du må slutte med de spørsmålene, for det er jeg som får gjennomgå etterpå. Så ler de begge to. Jeg tar det opp med min mann senere på kvelden. Jeg gråter,og det har ikke skjedd før i vårt 15 års lange forhold, og han blir sint på meg og sier jeg er så jævlig egosentrisk og tenker kun på meg selv. At jeg ikke forstår at det er hans foreldres måte å si jeg har en fin mage på. At eneste grunnen til at ikke han kommenterer magen og størrelsen min hver dag er fordi jeg er så jævla hårsår. Jeg vet det er hormoner i sving med meg nå, og jeg kan se at dette blir filleting for mange.....men det har vart så lenge. Å godt å få ut litt steam =)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes det er utrolig respektløst av dine svigerforeldre å absolutt av din mann å oppføre seg sånn. Det er greit at man kan spøke en å annen gangen om at vi er store når vi er gravide, men dette høres helt ekstremt ut i mine ører. Jeg vet ikke om du egentlig er en person som snakker rett i fra levra som di sier eller om du er litt mere tilbakeholden, men jeg ville dratt hjem til mine svigerforeldre uten min mann å sagt akkurat hva jeg mener om dette, hvis det hadde vært min situasjon... Fortelle dem at det er uakseptabelt at de fortsetter slik.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Ja, skulle så gjerne ha gjort det, men jeg vet de hadde blitt fly forbannet, og bedt meg pakke sakene mine. En gang for mange år siden nevnte jeg for min svigermor at jeg var lei av at min mann hele tiden kom for sent til alle slags avtaler, at jeg syntes det var litt respektløs fra hans side. Da sa hun bare: Du får reise fra han da. Så jeg tror at det er det de ønsker innerst inne,så hvis jeg møter opp der kommer de virkelig til å skjelle meg ut. Og jeg kjenner jeg ikke klarer tanken på det nå,for jeg hadde vært helt alene også,for min mann hadde vært enig i det foreldrene hadde sagt. Jeg har spurt min mann hva han tenker/ønsker, han svarer han gir f, men det er jeg som skal ut. Så jeg vet jo egentlig hvordan landet ligger. Innerst inne tror jeg han hadde forlangt jeg skulle ha flyttet tidligere, men han er økonomisk avhengig av meg for å beholde huset. Og dette er et hus som er totaltrenovert og som han hadde odel på.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Det høres ut som at dere kunne tregt litt hjelp, noen å snakke med! Han kan ikke oppføre seg slik uten å ha en grunn til det, men jeg skjønner etter det du skriver at det sikkert ikke er akutuelt for mannen din å være med i parterapi, men det er vel egentlig det dere skulle ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Jeg tolker det som han sier at han gir f i hele forholdet og at du bare kan flytte, er det det han mener? Når dere snart skal få en ny baby? Syns ikke du skal finne deg i å leve med en sånn fyr. Han sier du bare kan flytte, og det sier mora hans også. Da blir de sittende med skjegget i postkassa, mister huset og evt får økonomiske problemer pga barnebidrag osv.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Hei, HI her. Prøvde å snakke med han i går, for jeg har ikke lyst å flytte ut nå ,med to mnd igjen av svangerskapet. Vi har også to større gutter, og jeg vil så gjerne gjøre det så skånsomt som mulig for dem. Men han var ikke interessert i å snakke, ba meg bare flytte, og at han og guttene ble igjen. Han kom aldri til å diskutere noe som helst vedrørende skilsmisse, det var ikke der han hadde fokus. Han sier jeg er en idiot, trangsynt, tolker alt i verste mening, Jeg så for meg at vi kunne bo sammen,men hver for oss, det er jo egentlig greit mtp at det kommer en liten en også, så kan jeg og den vesle dele rom. At vi kunne fordele oppgaver mellom oss, og opptre noenlunde vanlig til den minste er ett år. Jeg må jo finne meg en plass å bo, og det er ikke så enkelt, trenger noe med minst 3 soverom. Men slik det er nå vil han bare ha meg ut. Men han kan nå vel ikke få samværsrett med de to guttene uten noen spørsmål? Jeg vet jeg ligger tynt an med han , han og hans far er advokater og kan nok mye om dette...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Ta deg en tur på familievernskontoret i din kommune, snakk med dem hvordan de mener du best kan takle situasjonen, for hvis dere evt skulle flytte fra hverandre må dere uansett dit på mekling ang barna, hva som er best for de osv.. Han kan ikke bare si at du skal flytte å at barna blir hos han, det går ikke. Men snakk med noen som kjenner lover og regler bedre å som driver med dette til daglig, da kan du få en god del svar! Lykke til, håper alt ordner seg for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå