Gå til innhold

Astma og ibuprofen (ibux)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle etter anbefalling her inne, på apoteket i dag og kjøpe ibux sjuklingen for å prøve å få ned feberen. Mange som sier det er mer effektivt enn paracet, så da tenkte jeg vi skulle prøve det. Fikk da beskjed om at de med astma ikke måtte ta preparater med ibobrofen (som i ibux) da dette kan utløse ett alvorlig astma-anfall. Er dette noe folk flest vet om? Jeg har hatt barn med astma i mange år, men har aldri hørt om det. Godt de spurte på apoteket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg heller aldri hørt om. Googlet det nå, og det ser ut til at det stemmer. Merkelig at man ikke får beskjed om sånt når barnet får en astmadiagnose synes jeg. Skummelt

Skrevet

Ja, det vet jeg. Det står på pakningsvedlegget. Men det er langt fra alle astmatikere som reagerer på det. Jeg tåler det fint.

Skrevet

Fikk beskjed om dette når minsten fikk diagnosen. Er ca 10% som kan bli rammet av et anfall. Men ikke verd risken tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...