har4barn Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Hadde time til vekstestimering i dag på sykehuset. Etter første måling viste det seg at "lillegutt" var 44% større enn normalt. Måtte da vente på en annen jordmor som kom og målte. Hun målte litt mindre, og det ble satt ca til 33% større enn gj.snittet. Fikk beskjed om å ringe sv.skapspoliklinikken i morgen (de var stengt da) for å få time. Er spent på hva de velger å gjøre. Håper de setter i gang i løpet av de neste dagene om han ikke kommer selv. Storebror var målt til 27% større, og han var 4590 10 dager før termin. Lillebror er i hvert fall ikke mindre enn det, så jeg synes ikke han trenger å ligge der inne å kose seg så mye lenger:) Koselig å se ham igjen!!
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Wow! Big bebis!) Tror jeg hadde fått klaustrofobi.. Tøffing er du som tar det med et stort smil:) Lykke til, håper du får medbestemme til om det blir igangsetting. mvh
sisten Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Ble du satt igang med nr 1 pga størrelsen? Er litt bekymret for igangsetting jeg må jeg inrømme:-) skal selv på kontrol i morgen pga stort barn, spennende :-))
Maewin Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Ojsann! Hvordan har du ligget på symfysemålet da? Dette greier du fint da, håper de finner ut av en god løsning for dere begge to!
har4barn Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2011 Jeg ligger helt på kanten av det grønne feltet på symfysemålet. Var på kontroll til lege i går, men det var ikke mye vits i . Svaret jeg fikk var: Vi setter ikke i gang før termin pga stort barn. Vi lurte på hvorfor, og svaret var: Det er bare rutine her... Ble litt irritert egentlig. Har vært gjennom en vellykket igangsetting tre uker før termin før (var da umoden, selvfølgelig). Er det bedre å føde en DIGER baby eller sette i gang en uke før? De andre kom 1 1/2 uke før og var ferdige , og vel så det. Liker ikke å tenke på at han bare blir større og større. Etter litt om og men, ble det bestem å prøve fosterhinneløsning. Det er en mer "naturlig" igangsetting. Ikke sikkert noe skjer, men det kan framskynde fødselen litt. JEg var moden og hadde 1 cm åpning. Men, jeg går fortsatt og venter. Lillegutt gir heldigvis liv fra seg. Jeg er livredd for at noe skal gå galt på slutten, så jeg sover dårlig om natta nå. Får håpe det skjer noe i løpet av helga. Skal tilbake på ny hinneløsning på mandag hvis ingenting skjer.
Maewin Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Uff da! Så leit at de ikke tar hensyn til dine tidligere opplevelser her! Nå kan det jo enda hende han kommer snart, slik som dine tidligere barn, da! Håper på det beste for deg, og at du får en fin fødsel. Skjønner nesten ikke poenget med vekstestimering om de ikke skal ta hensyn til det liksom.. nå er jo ikke 33% allverden, og det er jo ikke alltid de tipper rett (kan jo tydeligvis være en kg fra eller til - håpløst system!), men ja virker som de bare vil bekymre deg og så si "nei, ikke noe vi vil gjøre med nå"...
har4barn Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2011 Enig!! Blir jo litt bekymret, selv om 2-åringen var 4,6 kg og det gikk helt fint. Satser på at det går bra nå også. Har hatt et par vonde rier i dag, men ikke noe mer. Mye utflod, så satser på at han kommer i løpet av helga i hvert fall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå