Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Har en frøken på 1,5 som er fryktelig rød og sår på stompen og litt forover. Hva er deres beste tips for å lindre?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Zinksalve eller potetmel IKKE begge deler samtidig, da
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 Ikke zinksalve, for den puster ikke. Bephanten salve, får du på apoteket, og den er usansynlig god!!! Både på rompe, utslett hos baby og voksen, og på ømme bryster. Kunne ikke klart meg uten.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 Helt enig, Bepanthen! Universal vidunderkrem, ikke løgn. Du trenger ikke noe annet etter å ha prøvd denne:D Har ikke hatt antydning til såre brystvorter (baby 2 mnd nå) svært overrasket, så for meg blod og tårer igjen. Og knallbra på stumpen til den lille. Zinksalve og Inotyol er bortkasta penger. Den er som en fet håndkrem, ikke noe klissete gørr.
ellen-propellen Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 Gå til apoteket og spør etter Krystallfiolett. Den fikser ei sår rompe på 2 dager. Kjøp samtidig engangshansker og bomullsdotter. Om du griser med den så får du ikke bort flekkene. Ingenting er bedre enn krystallfiolett!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #10 Skrevet 2. mars 2011 Dersom du ammer/har melk, så er morsmelk supert på såre stumper Bare dynk på! Hjelper forresten mot tett nese på den lille oxo
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #11 Skrevet 2. mars 2011 Og øyebetennelse, eller bare for å få ut hår/rusk på øyet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #12 Skrevet 2. mars 2011 Takk for flere tips Har ikke prøvd Bephanten eller krystallfiolett så det noteres og, såre romper er ikke aritg
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #13 Skrevet 2. mars 2011 Vaske godt, tørke GODT, gjerne med hårføner, og så POTETMEL!!! <3 Fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #14 Skrevet 2. mars 2011 Inotyol har fungert helt magisk for oss. Etter at vi begynt å bruke den, har snuppa nesten ikke vært sår, og skulle hun bli det, så går det over på null komma niks med den salven. Kjøpes på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 Har også hatt god effekt av inotyolsalve på begge mine men nåe r det så sårt at ikke den heller virker HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #16 Skrevet 3. mars 2011 18:44 her Jeg hadde også brukt Inotyolsalve på en kraftig sår stump, men den hjalp ikke. Vi slet i mange dager, sårheten var blitt slik at zinksalve/inotyol "sklir av", fester seg ikke. Men Bepanthen fikset det over natta, helt sant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå