Gå til innhold

Allergi og barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min starter i barnehage fra høsten. Der er det full kost mot betaling. Hvordan funker sånt til dere med allergibarn?

Tar dere med mat selv? Legger ting der? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen vår vet jeg at de kjøper inn babygrøt og morsmelkerstatning til de som fortsatt bruker det når de begynner, så jeg antar at de handler inn det de trenger av allergimat også.

Skrevet

Takk for svar, da håper jeg det. Om ikke kan jeg jo bare kjøpe og legge der. TIng som smør og brød hvertfall.

Skrevet

Hos oss holder barnehagen alt av mat til alle barna. de med allerigier får mat de kan spise. Baker de og det ikke kan spises av alle har de alltid ting i fryseboksen de tar opp til de. Tror de pleier å bake stor posjon med allergimat og fryse ned slik at de har om de får lyst til å bake noe. De har ingen faste bakedager, men gjør slikt når de vil.

De som ikke spiser svin har også fåttalternativer de også.

Så barnehagen her tilpasser så langt de kan, og vi fikk ikke en eneste negativ ting på dette når jeg var foreldrekontakt tidligere. Alle var fornøyde. Men hadde det vært en veldig spesiell allergi så hadde det vært litt anderledes kanskje, men egg, melk, gluten er jo ganske greie ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...