Gå til innhold

Peugeot 5008 - noen m erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nr 3 og behøver større bil m plass til tre barneseter, ett babysete, ett isi kombi og en britax evolva. Noen som har peugeot 5008? Er du fornøyd? Plusser/minuser? Synes den ser super ut, prøver nå å overtale mannen her som heller vil ha en SUV a la mitsubishi outback eller quashquai +2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestilt denne, og venter spent på at den skal komme. Andre aktuelle var VW Touran og Sharan, Ford S-Max. Sto tilslutt mellom S-Max og 5008. Valgte 5008 fordi den har isofix i alle setene, det er superlett å ta opp og legge ned setene på tredjerad, 12-volt i alle radene, panoramatak osv. Qashquai+2 var altfor liten for oss, ville ha 7 seter og god plass i andreraden. Outback vet jeg ikke hvilken er. Drømmen hadde nok vært en ny Sharan, men det ble altfor dyrt for oss.

Skrevet

Hei!

Denne vurderer vi også!!

Venter også nr 3, og blir nødt til å ha plass til 3 bilstoler i mange år fremover! For meg et det et stort pluss at bilen har 7 seter, da kan jeg skille storebrødrene hvis det skulle være nødvendig, samt at vi kan reise på tur med venner eller annen familie.

Et annet pluss med 5008en er at det er isofix i alle 3 setene bak, sånn at vi kan ha babyen i midten. Praktisk på langtur, da kan man lettere nå babyen, eller hvis storebrødrene skal se på DVD.

Det er også et superpluss for meg at setene kan skyves frem og tilbake, slik at det er lettere å bevege seg mellom setene. I en SUV eller stv vil det bli mer "klatring". Ellers har 5008 kommet veldig bra ut i biltester, og er en ny bil sammenliknet med eks VWTouran som kom på starten av 2000 og kun har fikset på utseende siden da.

Vi skal ut og prøvekjøre Touran og 5008 i neste uke. Det blir nok en av disse! :o)

Guri, det er dyrt å få nr 3!!

Skrevet

jeg vet ikke hvordan det er med plass i forhold til barneseter, men 5008 er kjempegod å kjøre :) virker som det er rikelig med plass

Skrevet

http://www.dinside.no/838519/test-peugeot-5008-et-funn-for-familien

Sitat fra din sides touran-test: Touran står rustet til å forlenge sin karrière et par år, men den har en sterkere konkurranse mot seg nå enn da den ble lansert første gang. Da tenker vi særlig på den som idag er vår favoritt i klassen, Peugeot 5008, men også Toyota Verso, Citroën Grand C4 Picasso, Renault Grand Scénic og Ford S-Max samt kommende Mazda 5 og Ford Grand C-Max. Begge de to sistnevnte vil for øvrig komme med praktiske skyvedører.

Resten om touran står her:

http://www.dinside.no/844506/pr%D8vekj%D8rt-en-stor-overraskelse

Skrevet

Vi har hatt vår Peugot 5008 et par måneder og er superfornøyd. Prøvde "alle" de andre også, men Peugoten hadde det aller meste av det vi ville ha:) Kan helt klart anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...