Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 "Jeg er en jente/dame/kvinne på 30 år." Hvilket alternativ bør jeg bruke? Jente høres kanskje litt barnslig ut, men ser liksom ikke helt på meg selv som så veldig voksen heller. Synes det er vanskelig, kom gjerne med meninger Ellers tar jeg gjerne imot tips til hva jeg bør ta med og smarte formuleringer da jeg ikke føler at jeg er så veldig god språklig. Har en CV som er helt grei, det er selve søknadsbrevet jeg ønsker tips til for å prøve å gjøre et godt førsteinntrykk.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Bruk "dame". Man er ikke jente lenger når man er over 20. Her er det en del eksempler på søknader. Kanskje du får noen ideer ;-) http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips/Eksempler+p%C3%A5+CV+og+s%C3%B8knad
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Ville brukt kvinne. Jente er barnslig (evt litt patetisk som i en kontaktannonse: Gutt på 40), dame synes jeg er litt muntlig og uformelt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Da blir det definitivt ikke jente. Skal lese alle eksemplene. Takk for tipsene Kom gjerne med flere innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå