SoGood Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Er plaget med soppinfeksjoner.. Har vel hatt 5 runder siden jul :S Har brukt Pevaryl og Canesten, men det kommer igjen etter et par uker. Ble anbefalt av legen å bruke 6 dagers kuren med canesten, og har gjort det de to siste gangene.. Finnes det en "hestekur" kan kan få hos legen? Noe jeg kan forebygge med? Takk for svar =)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Ja, det finnes en tablett du kan ta (som i å svelge ned med vann) som tar knekken på soppen. Den kan fortsatt komme tilbake senere selvsagt, men der og da skal den ta knekken på det. Du bør ikke være gravid eller ammende når du tar den, og du må få den på resept av lege. Husker ikke hva den heter dessverre.
Fire småtroll Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Det finnes en hestekur, jeg fikk det en gang. Det er tabletter som du må spise, men de er ganske sterke.. Da jeg fikk det måtte mannen min også ta de, for å være sikker på at begge var friske før vi hadde sex igjen. De hjalp de, men ved neste mens kom soppinfeksjonen tilbake. Jeg ble ikke bra før jeg sluttet med hormonprevensjon og vanlige tamponger, jeg tåler visst ingen av delene. Nå tar jeg ingen hormoner, og hvis jeg skal noe så jeg MÅ bruke tampong bruker jeg Ellen-tampongene fra apoteket som er innsatt med melkesyrebakterier. Du kan prøve ta ta sånne vaginakapsler med melkesyrebakterier hver gang du har hatt sex en periode også, kanskje du reagerer hver gang det blir litt forandring i bakteriebalansen. Om du skal prøve deg på et candidavennlig kosthold bør du kanskje henvende deg til en homeopat e.l. for hjelp, vet det er noen som ikke blir friske før de går såpass drastisk til verks.
SoGood Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2011 Tusen takk for gode svar! Her er det litt av hvert å prøve
sillyfilly og Olivia Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 DIflucan eller fluconazol. Det er tabletter som du svelger mot sopp. Ellers er det anbefalt å bruke melkesyrebakterier. Du kan ta de som tabletter Idoform, eller direkte i skjeden Lactal, Vivag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå