Gå til innhold

Hvilken seng og madrass har dere kjøpt til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kjøpt seng eller vugge, er i tvil om jeg skal legge baby rett i sprinkelseng eller om jeg skal bruke kurv eller vugge først. De vokser så fort fra hele vugga:-) men det er veldig koselig med en liten vugge. 6 uker til termin så jeg må begynne å få orden før bekkenet streiker helt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en stor kurv som står på stativ med hjul og har himmel. Bruker den ca 6 måneder og kanskje mer. Har så ei sprinkelseng fra Ikea med fjermadrass (den beste de har på Ikea).

Skrevet

Har kurv som theamed3.

Kjøpte madrass på hmmm jysk kanskje det var i sandvika og skar den til så den passer kurven, ville ikke bruke madrassen som ble brukt da jeg lå i den..

Seng har jeg ikke kjøpt ennå, men kjøper når jeg trenger det.. Fra Ikea regner jeg med =)

Skrevet

Sprinkelseng og madrass frå Ikea som vart kjøpt til nr 1. Og det blir vel godt over 7 år sidan det.

Skrevet

Skal ha Bedside Crib de første mnd.

Når storebroren er klar til å gå over i juniorseng(sikkert til høsten) får babyen ta over sprinkelsenga. Det er en BabyDan Emilie med Svane babymadrass.

I stua skal jeg ha en bærebag som plasseres i et vuggestativ. Ellers blir nok vogna mye brukt til dagsoving regner jeg med.

Skrevet

Vi kjøpte også seng og madrass fra Ikea:) 349 kr for senga, og 198 kr for madrassen:) Kupp;)

Skrevet

Sprinkelseng fra IKEA som jenta vår brukte(hensvik) også har jeg kjøpt ny madrass fra IKEA siden man helst ikke skal bruke samme madrass omigjen.. Jeg har valgt å gå rett i sprinkelseng.. Skal bare gjøre det litt lunt for han oppi der. gidder ikke kjøpe vugge for å bruke den i rundt 4 mnd. Om han ikke skulle like seg i sengen med det første setter jeg bare bagen til vognen i sengen.

Skrevet

Kjøpt sprinkelseng og madrass på ikea:) Skal lage det litt rede aktig til nurket kommer;)

Skrevet

Brioseng, Cot 2 eller noe? Madrassen kjøpte vi på babybutikken, så regner med den er grei.

Først skal hun sove i vugge da. Som bestefaren min sov i for 93 år siden!

Skrevet

Jeg har sprinkelseng fra Ikea som jeg brukte når jeg var baby:) Har oppgradert den med maling og skruer, så den er så god som ny.

Bruker ny madrass også fra Ikea:)

Skrevet

Vi arvet en vugge, og kjopte madrass fra Ullkorga. De er utrolig gode, og vi har fortsatt med de selv om vi har kjopt senger fra Ikea etterpaa. http://www.ullkorga.no/index.php?page_id=89

De er flotte hvis man er opptatt av at barnets hud skal puste og at babyen ikke skal bli for varm eller kald.

Skrevet

Har sprinkelseng til den lille kjøpt hos Ikea, en god springfjær madrass med overmadrass men de første månedene skal lille skatten bruke en nydelig babykurv som jeg kjøpte hos Bambina :0P

Skrevet

Vi har stokke seng og madrass til vesla :) samme seng som vi hadde til første gullet vårt. Og den bruker vi fra dag 1, gjør det bare litt mer lunt rundt henne <3

Skrevet

jeg har en kurv som er i familien. Pappa lå i den, jeg har liggi i den. Har kjøpt ny skumgummi madrass til den og sydd nytt trekk. Men den har jeg tenkt at hun skal sove i på dagtid om hun ikke sover i vogna. Men vi får se, kan jo være hun vil ha det lunt/trangt i senga om natten også.

Ellers har vi arvet en seng. Kjøpt ny svane madrass til sengen. jeg lurer på om en skal ha tisselaken i senga?

Skrevet

Ikea gjør det bra ser jeg:-) tror jeg vil ha en vugge før jeg legger mini i sprinkelseng jeg også. Skulle hatt tak i en oval madrass men selger de sånne madrasser løse? Søsteren min har en oval vugge, men madrassen er 20 år gammel.

Skrevet

hei

jeg kjøpte en skumgummimadrass i forretning som tilpasser madrasser, til kurven vår. Jeg sydde bare et trekk til å ha rundt.

Det er ingen i nærheten som selger/kapper til slikt?

Skrevet

Erfaring fra 1.mann som ble lagt rett i sprinkelseng, gjør at vi denne gangen skal bruke Leander-vugge til minsten. 1.mann syntes det ble stort i sprinkelsengen selv om jeg forsøkte å gjøre det lunt rundt henne. Endte med bag oppi i sengen sin. Leandervugga kan brukes både på dagtid og kveldstid pga stativ og krokoppheng!!:) Vugga er kjøpt brukt, men ny madrass skal kjøpes inn!!:)

Skrevet

Får stikke innom forskjellige butikker, er ikke så veldig god å sy da, hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...